نماد آخرین خبر

هوا در خراسان‌جنوبی گرمتر می‌شود

منبع
فارس
بروزرسانی
هوا در خراسان‌جنوبی گرمتر می‌شود

فارس/ کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیشیابی روند افزایشی دما تا صبح فردا در استان ادامه دارد و از امشب تا پیش از ظهر سه‌شنبه فعالیت توده هوای ناپایدار در جو استان قابل پیش‌بینی است.

«سمیه لطفی» کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی امروز اظهارداشت: مطابق با الگوی نقشه‌های پیشیابی و خروجی مدل‌های هواشناسی انتظار داریم که روند افزایشی دما که در دو روز گذشته در استان داشته‌ایم تا فردا صبح ادامه یابد و هوا گرمتر می‌شود
وی تصریح کرد: از امشب تا پیش از ظهر سه‌شنبه فعالیت توده هوای ناپایدار را در جو استان به صورت وزش باد شدید، گرد و خاک، کاهش کیفیفت هوا و رگبار و رعد و برق خواهیم داشت.
کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی افزود: برای مناطق کوهپایه‌ای و مستعد احتمال بارش تگرگ و در نواحی مرتفع و گردنه‌ها بارش برف و تشکیل مه قابل پیش‌بینی است.
لطفی یادآور شد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها، وقوع رواناب در شمال غرب استان انتظار می‌رود.
وی گفت: با پیش‌بینی‌های انجام شده پرهیز از صعود به ارتفاعات، خودداری از سفرهای غیرضرور و عدم چرای دام و جا به جایی در مسیر مسیل‌ رودخانه‌ها توصیه می‌شود.
کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه صبح امروز سربیشه با کمینه دمایی صفر درجه سردترین و ظهر دیروز دهسلم با بیشینه دمای ۲۷ درجه سلسیوس گرمترین نقاط استان بوده است.
لطفی خاطرنشان کرد: نوسانات دما در ۲۴ ساعت گذشته در مرکز استان بین ۴ و ۱۹ درجه سلسیوس ثبت شده است.

آخرین خبر خراسان جنوبی در اینستاگرام :
https://instagram.com/skhorasan_today