نماد آخرین خبر

ذخیره ۴۳ درصدی مخازن سد‌های استان همدان

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
ذخیره ۴۳ درصدی مخازن سد‌های استان همدان

صدا و سیما/ معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: هم اکنون ۴۳ درصد مخازن سد‌های استان پر است.

داود شاهسوند، معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای همدان اظهار کرد: هم اکنون ۴۳ درصد مخازن سد‌های استان پر است.

وی از کاهش ۲۲ درصدی بارش‌ها در سطح استان همدان نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: بارش‌ها در استان همدان در سال گذشته برابر ۱۸۲ میلی متر بوده که این میزان در سال جاری با کاهش ۲۲ درصدی روبه‌رو شده است.
وی تصریح کرد: میزان بارش‌ها هم در استان همدان نسبت به بلندمدت کاهش ۲۳ درصدی داشته است.
معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: گنجایش مخازن سد‌های بهره برداری شده در استان برابر ۱۰۸ میلیون مترمکعب است که در تاریخ ۲۷ بهمن ماه سال جاری ۴۶ میلیون مترمکعب حجم ذخیره مخازن سد‌های استان همدان پُر است که بیشترین حجم آب ذخیره شده را سد کلان به خود اختصاص داده است.
داود شاهسوند با بیان اینکه میزان پُر بودن سد‌های آبشینه و اکباتان برابر ۶ درصد است، حجم فعلی سد شیرین سو، نعمت آباد و شنجور را به ترتیب برابر ۲۲ درصد، ۲۱ درصد و ۷ درصد اعلام کرد.
وی با اشاره به اینکه حجم سد سرابی در حال حاضر برابر ۲.۵ میلیون مترمکعب و درصد پُر بودن آن برابر ۲۷ درصد است، تصریح کرد: ورودی سد کلان برابر ۵۰۰ لیتر در ثانیه و خروجی آن برابر ۲۵۰ لیتر در ثانیه است که هم اکنون شاهد پرُ بودن ۸۶ درصدی این سد با حجم فعلی ۳۹ میلیون مترمکعبی آن هستیم.

آخرین خبر همدان در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today