نماد آخرین خبر

سالن‌ مطالعه کتابخانه‌های عمومی قزوین با ۳۰ درصد ظرفیت فعال هستند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
سالن‌ مطالعه کتابخانه‌های عمومی قزوین با ۳۰ درصد ظرفیت فعال هستند

ایرنا/ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: با شیوع سویه اُمیکرون و قرارگیری مناطق استان در وضعیت قرمز کرونایی سالن‌های مطالعه کتابخانه‌های عمومی با ۳۰ درصد ظرفیت فعال است.  

فاطمه محمد بیگی  مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین اظهار کرد: با توجه به مصوبه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان امکان استفاده از سالن مطالعات به دلیل حفظ سلامت شهروندان محدود است فعالیت‌های ترویجی کتابخوانی از طریق فضای مجازی ادامه دارد.  
وی با بیان اینکه در پیک‌های قبلی ویروس کرونا شاهد تعطیلی کامل کتابخانه‌ها بودیم،اظهار داشت: در حال حاضر علاوه بر فعالیت ۳۰ درصد سالن های مطالعه، بخش‌های دیگر کتابخانه‌ها به ویژه بخش امانت فعال است و کتابداران کتابخانه‌های استان در محل کتابخانه حضور دارند و خدمات را ارائه می‌دهند.
محمد بیگی تصریح کرد: در حال حاضر ۷۴ هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های عمومی استان قزوین هستند که به صورت مستمر از کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها استفاده می‌کنند.
این مسوول با بیان اینکه ما تابع دستورات و مصوبات ستاد کرونا استان هستیم، تاکید کرد: حضور اعضا و مراجعان در کتابخانه‌های عمومی براساس مصوبات استانی مقابله با کرونا استان منوط به ارائه کارت واکسیناسیون با حداقل تزریق ۲ واکسن امکان‌پذیر است.  
محمد بیگی اضافه کرد: به منظور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مقابله با شیوع بیماری کرونا همچنان بخش قرنطینه کتب در کتابخانه‌ها استان دایر است.
استان قزوین دارای ۳۷ کتابخانه نهادی و ۲۲ کتابخانه مشارکتی است.

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today