نماد آخرین خبر

شهردار مریوان برکنار شد؛ آرمان شهبازی کلید شهر را تحویل گرفت

منبع
تسنيم
بروزرسانی
شهردار مریوان برکنار شد؛ آرمان شهبازی کلید شهر را تحویل گرفت

تسنیم/ شهردار مریوان با رأی اعضای شورای اسلامی این شهر استیضاح و از سمت خود برکنار شد تا آرمان شهبازی با رای اکثریت شورا کلید شهر مریوان را تحویل بگیرد.

شورای اسلامی شهر مریوان با برگزاری جلسه طرح سوال، «آراس قاسمی‌پور» شهردار این شهر  را برکنار کردند.
قاسمی‌پور که 25 تیرماه سال 99 با هفت رأی موافق اعضای شورای اسلامی شهر مریوان به‌عنوان شهردار مریوان انتخاب شده بود امروز به دلیل ناتوانی در انجام برخی مسئولیت‌ها با رأی همان شورا استیضاح و برکنار شد.
اکثریت اعضای شورای شهر بعد از استماع دفاعیات آراس قاسمی‌پور، به وی برای ماندن در شهرداری مریوان اعتماد نکردند و او وداعی زودهنگام با ساختمان شهرداری این شهر داشت.
در این جلسه تعداد آرای موافق عزل شهردار مریوان 5 رأی بود. پس از استیضاح قاسمی‌پور، آرمان شهبازی با هفت رأی موافق به عنوان شهردار جدید مریوان معرفی شد.
آرمان عبدی، عضو شورای شهر مریوان با تأیید خبر استیضاح شهردار سابق مریوان اظهار کرد: قاسمی‌پور با 5 رأی موافق و 2 رأی مخالف از سمت خود برکنار شد.
وی افزود: دلیل استیضاح شهردار سابق مریوان عدم توانمندی بود.
این عضو شورای شهر مریوان بیان کرد: شهردار جدید مریوان از نیروی شهرداری مریوان و با اکثریت آرا انتخاب شده و امیدواریم در راستای حل مشکلات شهر تلاش کند.
شهردار جدید مریوان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد عمران و شهردار سابق اورامان و سروآباد، عضو هئیت مدیره سازمان همیاری استانداری کردستان و کارشناس دادگستری را در کارنامه خود دارد.
شهر مریوان با جمعیت بیش از 100 هزار نفری به عنوان مرکز شهرستان یکی از شهرهای پرجمعیت استان کردستان است که در سال‌های اخیر حقوق معوقه نیروهای شهرداری، حاشیه‌نشینی و ساخت و سازهای غیرمجاز در این شهر رو به افزایش است، این شهر در انتخابات شورای اسلامی دارای 7 عضو اصلی و 2 نفر علی‌البدل است.



آخرین خبر کردستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/kurdistan.online