نماد آخرین خبر

شهروندان یزدی، اهدای خون را به شبهای قدر موکول نکنند

منبع
فارس
بروزرسانی
شهروندان یزدی، اهدای خون را به شبهای قدر موکول نکنند

فارس/ مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: همشهریان یزدی همچون گذشته در ماه مبارک رمضان نیز با مراجعه به مراکز اهدای خون در این سنت حسنه شرکت کنند واین امر را به شب‏های قدر موکول نکنند.

نقی تقوایی، مدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به کاهش مراجعه مردم برای اهدای خون در ماه مبارک رمضان، از شهروندان یزدی خواست با اهدای خون خود، اداره کل انتقال خون استان را یاری کنند.
وی همچنین با اشاره به نذر برخی از افراد برای اهدای خون در شبهای قدر گفت: در شبهای قدر شاهد ازدحام جمعیت هستیم، بنابراین اهداکنندگان حتی المقدور اهدای خون را به شب‌های قدر موکول نکنند و در طول ماه مبارک مراجعه داشته باشند.
مدیرکل انتقال خون استان یزد بهترین ساعات اهدای خون در وقت روزه داری را دو ساعت ابتدای صبح عنوان کرد و افزود: عموم روزه داران پس از افطار نیز می توانند برای اهدای خون به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.
وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان بعضی از افراد به علت مسافرت و یا مشکلات خاصی که دارند، روزه نیستند که از این افراد تقاضا می کنیم در نوبت صبح به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.
تقوائی اظهار کرد: پایگاه انتقال خون واقع در میدان ابوذر و پایگاه انتقال خون شهرستان اردکان علاوه بر فعالیت در نوبت صبح که از ساعت ۷:۳۰ لغایت ۱۳ ادامه دارد در شیفت عصر نیز از ساعت ۱۷:۳۰ لغایت ۲۳ راه اندازی شده تا افراد علاقه مند بتوانند بعد از افطار خون اهدا کنند.
وی تصریح کرد: در ماه رمضان دو مرکز ثابت خونگیری دیگر نیز یکی در شهرستان میبد و دیگری مرکز ثابت خونگیری آزادشهر در یزد از ساعت ۸ لغایت ۱۳ فعال هستند. 

آخرین خبر یزد در اینستاگرام :
https://instagram.com/yazd_today