نماد آخرین خبر

معاون هواشناسی هرمزگان: شناورهای سبک بعدازظهر شنبه در دریا تردد نکنند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
معاون هواشناسی هرمزگان: شناورهای سبک بعدازظهر شنبه در دریا تردد نکنند

ایرنا/ معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی هرمزگان گفت: از تردد شناورهای سبک با توجه به مواج شدن دریا، از ظهر شنبه تا اواخر دوشنبه(۲۹ فروردین) خودداری شود و تمهیدهای لازم در بنادر هرمزگان به کارگرفته شود.

کیانوش عارفی، معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی هرمزگان اظهار کرد: پدیده ی شاخص هرمزگان در روز جاری، وزش باد به نسبت شدید در مناطق دریایی و مواج شدن دریا پیش بینی شده است و آسمان این استان صاف تا کمی ابری و در ساعت‌های شب در مناطق غربی و شمالی با افزایش ابر پیش بینی می شود.
وی ادامه داد: احتمال بارش خفیف در ارتفاع‌های غربی و شمالی هرمزگان هم دور از انتظار نیست و دریا از ساعت‌های ظهر با افزایش سرعت وزش باد جنوب غربی، به ویژه در تنگه‌ هرمز و جزایر خلیج فارس به نسبت مواج خواهد شد.
عارفی اضافه کرد: سرعت وزش باد در محدوده‌ ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج، گاهی تا ۱۸۰ سانتی متر خواهد رسید و در روزهای یکشنبه و دوشنبه شدت وزش باد در مناطق دریایی قابل توجه خواهد شد که سبب مواج ماندن دریا می‌شود.
معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی هرمزگان گفت: برای سایر نقاط دور از ساحل این استان پدیده‌ گرد و خاک و افزایش میزان گرد و غبار هوا دور از انتظار نخواهد بود، در خصوص وضعیت دمایی در هفته‌ جاری در مقایسه با هفته ی گذشته می‌توان اشاره کرد که از میزان شدت گرما در اغلب مناطق کاسته خواهد شد.

آخرین خبر هرمزگان در اینستاگرام :
https://instagram.com/hormozgan.today