نماد آخرین خبر

برگزاری آیین‌ شب قدر در شهرهای نارنجی با ۵۰ درصد ظرفیت مجاز است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
برگزاری آیین‌ شب قدر در شهرهای نارنجی با ۵۰ درصد ظرفیت مجاز است

ایرنا/ استاندار خوزستان گفت: برگزاری آیین‌های شب احیا و شب قدر در شهرهای نارنجی نا با ۵۰ درصد ظرفیت در اماکن مسقف، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و حداکثر ۹۰ دقیقه مجاز است.

صادق خلیلیان، استاندار خوزستان با بیان این مطلب اظهار کرد: در شهرهای زرد کرونایی با ۷۰ درصد ظرفیت اماکن، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی و به مدت ۹۰ دقیقه باید انجام شود.
وی ادامه داد: برگزاری آیین شب‌های احیا  در شهرهای آبی کرونایی به لحاظ ظرفیت محدودیتی نداشته و می‌تواند بیش از ۹۰ دقیقه باشد اما رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی لازم است. 
وی بیان کرد: برگزاری این آیین‌ها در فضای باز، هیچ محدودیتی ندارد اما فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک الزامی است.
خلیلیان ادامه داد: مسوول نظارت بر اجرای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در هنگام برگزاری آیین‌های احیا، بر عهده سازمان تبلییغات اسلامی خوزستان است.
وی افزود: با وجود روند کاهشی شیوع کرونا در استان و کشور، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون همچنان الزامی است.
خلیلیان گفت: اگرچه راهپیمایی روز قدس در فضای باز انجام می‌شود اما رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و زدن ماسک الزامی است و نماز عید فطر نیز باید در فضای باز و با رعایت شیوه‌نامه‌ها و زدن ماسک برگزار شود.
وی با تاکید بر تزریق دُز سوم واکسیناسیون افزود: در قرارگاه عملیاتی ستاد مدیریت کرونا خوزستان باید ساز و کارهایی برنامه‌ریزی شود تا افراد جامعه هدف به تزریق دُز سوم واکسن ترغیب شوند. 
استاندار خوزستان گفت: با توجه به اینکه هنوز بیماری ریشه کن نشده و در حال گردش است مراقبت همچنان باید برقرار باشد و نباید عادی انگاری رواج پیدا کند.
 
  
 

آخرین خبر خوزستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today