نماد آخرین خبر

مونوکسیدکربن، جان ۲ همدانی را گرفت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مونوکسیدکربن، جان ۲ همدانی را گرفت

ایرنا/ مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: مرد ۵۱ ساله به همراه یک زن ۴۰ ساله بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند.

ارتین کمالی، مدیرکل پزشکی قانونی همدان در تشریح این خبر اظهار کرد: شب گذشته یک زن و مردی برای گرم نگه داشتن فضای چادر اقدام به استفاده از پیک نیک کرده بودند که بی احتیاطی در استفاده از این وسیله گرمایشی و متصاعد شدن گاز مونوکسیدکربن سبب مسمومیت و مرگ آنها شد.
وی خاطرنشان کرد: برخی از افراد به ویژه کارتن خواب ها و معتادان از چادرهای مسافرتی استفاده می کنند که در اغلب مواقع به علت رعایت نکردن نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی دچار گازگرفتگی و مسمومیت می شوند.
مدیرکل پزشکی قانونی همدان یادآوری کرد: چهار زن و ۱۰ مرد سال گذشته بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند که این رقم در سال ۹۹ شامل هشت زن و ۱۴ مرد بوده است.
کمالی اظهار کرد: مسمومیت با مونوکسیدکربن به وسیله انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و حتی زغال ایجاد می‌شود و بیشتر در فصل زمستان این اتفاق می افتد.
وی با بیان اینکه علائم گازگرفتگی مانند سرماخوردگی شامل سردرد، سرگیجه و سوزش چشم است بر ضرورت استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد در پیشگیری از این مسمومیت ها تاکید کرد.
 
 

آخرین خبر همدان در اینستاگرام :
https://www.instagram.com/hamedan_today