نخستین مدرسه مهارت کهگیلویه و بویراحمد برای دانشآموزان عشایری راهاندازی میشود

ایرنا/ دبیر قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدرسه مهارت احسان در خوابگاه شبانه روزی آموزش و پرورش استان به منظور استفاده دانش آموزان عشایری آغاز به کار می کند.
تقی ستاری فرد، دبیر قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از مدرسه شبانه روزی دخترانه سرآبتاوه، اظهار کرد: مدرسه مهارت آموزی برای دانش آموزان عشایری استان در چهار رشته خیاطی، صنایع دستی و دو مورد هم با رایزنی آموزش و پرورش عشایر استان راه اندازی خواهد شد.
وی عنوان کرد: تجهیز مدارس عشایری استان در دستور کار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قرار گرفته و تاکنون مواردی همچون چرخ خیاطی، وسایل ورزشی، تلویزیون، و غیره برای این مدارس خریداری شده است.
دبیر قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: همچنین برطرف کردن مشکلات حوزه آموزش و خوابگاه دبیرستان شبانه روزی دخترانه آموزش و پرورش عشایر استان نیز در دستور کار این ستاد قرار دارد.
ستاری فرد ادامه داد: راهکارهای تحقق عدالت آموزشی در آموزش و پرورش عشایر استان بررسی و اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: ۷۰۰ دانش آموز مستعد اما محروم از امکانات برای حمایت در استان انتخاب که ۷۰ نفر از آن ها دانش آموزان عشایری هستند و به آن ها کتاب، وسایل کمک آموزشی ارائه خواهد شد.
نگاه جهادگونه ستاد اجرایی امام(ره) به مدارس عشایری کهگیلویه و بویراحمد امید بخش است
مختار اندرخور، رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نگاه جهادگونه ستاد اجرایی امام(ره) به مدارس عشایری بسیار پر رنگتر شده و اقدامات و تلاشهای آن ها در مناطق عشایری استان امید بخش است.
وی اظهار کرد: رویکرد ستاد اجرایی فرمان امام محرومیت زدایی است و این مهم به خوبی در مناطق محروم و عشایری استان ملموس است.
اندرخور افزود: در پی بازدید حمید سلیمی دبیر قرارگاه عدالت آموزشی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کشور از مدارس عشایری استان و پیگیری های شایان نادری مدیرکل ستاد اجرایی در استان کمک های خوبی به مدارس عشایری استان در زمینه تحقق عدالت آموزشی شده است.
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: عشایر محروم از امکانات هستند بنابراین میطلبد مسئولان نگاه ویژهای به آنها داشته باشند.
وی ابراز کرد: وزارت آموزش و پرورش در بحث بودجه اعتبارات زیادی ندارد و در این خصوص مشارکت و توجه نهادها و بنیادهای حمایتی به مدارس تا حد زیادی راهگشا خواهد بود.
اندرخور ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه ویژه ای به حرفه آموزی و ایجاد اشتغال پایدار برای آینده دانش آموزان دارد بنابراین راهاندازی طرح های حرفه آموزی با همکاری این ستاد برای دانشآموزان عشایر بسیار مفید خواهد بود.