نماد آخرین خبر

پدیده غالب جوی قزوین وزش بادهای غربی با احتمال گرد و غبار است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
پدیده غالب جوی قزوین وزش بادهای غربی با احتمال گرد و غبار است

ایرنا/ کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین از پیش بینی وزش بادهای غربی با احتمال پدیده گرد و غبار به عنوان پدیده غالب جوی استان خبر داد.

مریم بهروزی کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین اظهار داشت: براساس آخرین نقشه های پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، در ساعات بعدازظهر امروز و با توجه به گذر امواج کوتاه تراز میانی جو، ناپایداری های محلی به صورت رشد ابرهای همرفتی، وزش بادهای لحظه ای شدید و با احتمال گرد و خاک پیش بینی می شود.
این کارشناس هواشناسی، پدیده غالب جوی استان برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه را وزش بادهای غربی دانست و افزود: علاوه بر احتمال پدیده گرد و غبار، به لحاظ دمایی نیز طی مدت یاد شده روند افزانیش نسبی دما را در سطح منطقه شاهد خواهیم بود.
وی با اشاره به صدور هشدار رنگ زرد از سوی اداره هواشناسی استان قزوین، خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، آثار مخاطره وضعیت جوی استان خسارت احتمالی به سازه های موقت و سبک، خیزش، نفوذ گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.  
این کارشناس ادامه داد: توصیه می شود تا ضمن محکم کردن سازه های سبک، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها، شهروندان از صعود به ارتفاعات و انجام کار در فضای باز به ویژه اماکن و مناطق مرتفع خودداری کرده و از تردد در فضای باز به ویژه برای گروه های حساس پرهیز کنند. 
بهروزی یادآور شد: در شبانه روز گذشته کوهین با ۱۵ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی، آبیک و بویین زهرا با ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای مرکز استان نیز طی این مدت از ۱۹ تا ۳۳ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

 
 
  
  

آخرین خبر قزوین در اینستاگرام :
https://instagram.com/qazvin_today