نماد آخرین خبر

۸۹.۳ درصد جامعه هدف لرستان دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۸۹.۳ درصد جامعه هدف لرستان دُز نخست واکسن کرونا را دریافت کردند

ایرنا/ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۸۹.۳ درصد جامعه هدف استان دُز نخست واکسن کرونا و ۷۹.۴ درصد دُز دوم و ۳۵.۹ درصد دُز سوم را تزریق کردند.

مریم کوشکی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: تاکنون سه میلیون و ۶۲۲هزار و ۸۶۴ دُز واکسن کرونا تاکنون تحویل استان شده که سه میلیون و ۵۱ هزار و ۶۳۰ دُز آن تزریق شده است.
وی افزود: از میزان واکسن تحویلی به استان۴۸۴ هزار و ۷۳۴ دُز مصرف نشده است که طی روزهای آینده برای افراد دارای شرایط تزریق خواهد شد.
وی اظهار داشت: واکسن‌های سینوفارم، برکت، پاستوکووک و کووک پلاس، اسپایکوژن، آسترازنکا و اسپوتنیک در مراکز واکسیناسیون سطح استان موجود است و از مردم درخواست می شود هرچه زودتر برای تزریق واکسن اقدام کنند.
وی با تاکید بر لزوم گستردگی واکسیناسیون کرونا در استان اضافه کرد: تاکنون ۶ موج کرونا را در استان سپری کرده ایم و در این راستا رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مهمترین راهکار جلوگیری از ابتلا به کووید ۱۹ به شمار می رود.
کوشکی عنوان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح استان اکنون زیر ۵۰ درصد گزارش شده که لزوم توجه بیشتر به استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی جهت کنترل وضعیت کرونایی امری ضروری و غیرقابل انکار است.
وی با اشاره به اینکه آمار بستری و مرگ مبتلایان به کرونا در  سطح استان رو به پایین است، ادامه داد: کاهش آمار ابتلا و بستری نباید باعث عادی انگاری و بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی و شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا شود.
شمار مبتلایان به ۲۱۸ هزار و ۴۱۶ نفر رسیده است و شمار قربانیان به ۲ هزار و ۸۴۸ نفر رسید.
اکنون چهار شهرستان خرم آباد، رومشکان، پلدختر و چگنی در وضعیت زرد کرونایی و مابقی شهرستان های ۱۱ گانه لرستان در وضعیت آبی قرار دارند.



آخرین خبر لرستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/lorestan_todayy