نماد آخرین خبر

ساختمان‌های اداری ناایمن خراسان شمالی شناسایی می‌شود

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ساختمان‌های اداری ناایمن خراسان شمالی شناسایی می‌شود

ایرنا/ مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: شناسایی ساختمان‌های اداری ناایمن استان با همکاری اداره کل راه و شهرسازی بزودی آغاز می‌شود.

جواد نظری، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی اظهار کرد: آن دسته از ساختمان های اداری نوساز در استان مشکلی به لحاظ ایمنی ندارند اما شماری از ادارات در مرکز استان و سایر شهرستان ها در مکان استیجاری شکل گرفته است که  نیاز است رعایت نکات ایمنی در آن بیشتر مورد توجه باشد.
وی خاطرنشان کرد: برخی ادارات در منازل مسکونی مستاجر هستند که با توجه به تردد زیاد افراد و بالا بدون ارباب رجوع به این مکان ها، رعایت موارد ایمنی باید مورد توجه باشد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: شناسایی نواقص و ایرادهای فنی ساختمان های اداری از تکالیف راه و شهرسازی است و به صورت مستمر انجام می شود اما اکنون نظارت ها تشدید یافته و بازرسی ها انجام می شود. 
وی درباره شناسایی ساختمان های ناایمن بخش خصوصی خاطرنشان کرد: برخی ساختمانی های بزرگ در مرکز استان از جمله هماگ، طلای سفید و بافت فرسوده تاکنون مورد نظارت مهندسان این سازمان قرار نگرفته است.  
نظری اظهار کرد: بر اساس قانون، مهندسان صلاحیت دار باید بر اجرای پروژه‌های بخش خصوصی نظارت داشته باشند تا رعایت مقررات ملی ساختمان رصد و بررسی شود اما در این پروژه ها تاکنون این امر محقق نشده است. 
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: خراسان شمالی استان لرزه خیز بوده و توجه به مقررات ملی ساختمان باید بیشتر مورد توجه باشد اما سازندگان پروژه‌های مزبور تاکنون مراجعه‌ای به نظام مهندسی ساختمان نداشته اند.

شناسایی ساختمانی های ناایمن بجنورد به وسیله آتش نشانی 
مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی هم از شناسایی ساختمانی های ناایمن بجنورد خبر داد و گفت: این اقدام در دستور کار این نهاد است و به زودی آغاز می شود.
محمدحسن صحراگرد اظهار کرد: سال گذشته در بازرسی های انجام شده از مراکز و اماکن مختلف مرکز استان، برای ۷۰ مرکز تجاری و اداری ناایمن اخطار صادر شد. 

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today