نماد آخرین خبر

۳۱ محله کم برخوردار در خراسان شمالی شناسایی شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
۳۱ محله کم برخوردار در خراسان شمالی شناسایی شد

ایرنا/ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: طرح تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار(طرح ۲۰۲۰) در استان اجرایی و در این راستا ۳۱ محله شناسایی شد.

مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی اظهار کرد: از این تعداد محله کم برخوردار مسوولیت پنج محله محروم استان برعهده کمیته امداد،  پنج محله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، پنج محله هلال احمر، پنج محله بهزیستی و برای سایر بخش ها نیز ۱۱ محله پیش بینی شده است.
وی گفت: از جمله برنامه های این طرح کمک به تعمیر و ساخت مسکن، کمک به ودیعه و اجاره مسکن، پرداخت کمک معیشت به خانواده ها، مشاوره های ازدواج و پرداخت جهیزیه، ارائه خدمات تحصیلی و فرهنگی به خانواده ها است.
الهی راد افزود: با بررسی میدانی و جمع آوری اطلاعات مربوط به محله و اهالی محل تهیه فهرست افرادی که واجد مشخصات، مستندات و مدارک هویتی نمی باشند، نیازسنجی و تعیین نیازمندیها و تعیین نوع مداخلاتی که باید صورت گیرد،اولویت بندی افراد و خانوارهای نیازمند و نیازهای آنهاو تعیین فهرست ثانویه(کوتاه) افراد و خانوارهای نیازمند و تشکیل پرونده الکترونیک انجام شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: اهداف این طرح شامل توجه ویژه به نقش ساکنین محوریت آنها، حداکثرسازی و هم افزایی ظرفیت دستگاههای اجرایی با محوریت ساکنین این محلات، ساماندهی محلات کم برخوردار بدون هیچ گونه جابجایی فیزیکی و محل است.
جانشین فرمانده سپاه حضرت جواد الائمه(ع) نیز در این جلسه به پیگیری این نهاد برای جذب اعتبارات کشوری در جهت کمک به رفع محرومیت از مناطق محروم استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون این نهاد در تلاش است تا در قالب طرحی کشوری یکی از محلات استان را منتخب کند تا به این ترتیب با مشارکت ۵۰ درصدی دستگاه ها و سپاه مشکل محلات کم برخوردار استان حل شود.
سرهنگ اکبری، همچنین به شناسایی دانش آموزان استعداد درخشان محروم و انتقال به مدارس برتر استان اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا برنامه های اجتماعی و تجمیعی را با کمک دستگاه ها در راستای محرومیت زدایی توسعه ببخشیم.

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today