نماد آخرین خبر

دستگیری کلاهبردار و پشتیبان سایت شرط‌بندی و قمار در خوزستان

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
دستگیری کلاهبردار و پشتیبان سایت شرط‌بندی و قمار در خوزستان

باشگاه خبرنگاران/ رئیس پلیس فتا خوزستان ضمن اشاره به شناسایی و دستگیری کلاهبردار و پشتیبان سایت‌های شرط‌بندی، به هموطنان در این خصوص هشدار داد.

سرهنگ کارآگاه علی حسینی، رئیس پلیس فتا خوزستان اعلام کرد: طی پایش فضای مجازی توسط تیم رصد پلیس فتا، کارشناسان این پلیس با سایتی مواجه شدند که در آن فعالیت‌های مربوط به شرط‌بندی و قمار آنلاین صورت می‌گرفت که مراتب بلافاصله در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
او می گوید: با تشکیل پرونده و انجام بررسی‌های فنی، هویت ۵ نفر از عوامل مرتبط با سایت شناسایی شده و با هماهنگی مقام قضایی به این پلیس احضار شدند. با ثبت اظهارات این افراد مشخص شد که آن‌ها اشخاصی نیازمند بوده‌اند که خانمی به بهانه کمک از طریق خیریه برای آن‌ها حساب بانکی افتتاح و از حساب آن‌ها سوءاستفاده کرده است.
به گفته او طی بررسی‌ها و اقدامات تخصصی صورت گرفته ‏توسط تیم کارشناسان پلیس فتا، هویت واقعی متهمه شناسایی و طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پلیس ‏فتا انتقال داده شد.
این مقام انتظامی گفت: پس از آغاز تحقیقات، متهمه که در ابتدا منکر داشتن ‏هرگونه فعالیت مجرمانه شد، پس از مواجهه با مستندات و ادله‌های دیجیتالی جمع‌آوری شده از وی، راهی جز بیان حقیقت نداشت و سرانجام لب به اعتراف گشود.
حسینی گفت: متهمه در تشریح شگرد ‏مجرمانه خود اظهار کرد: افراد نیازمند را شناسایی و آن‌ها را با عنوان واریز وجه از طریق خیریه ترغیب به افتتاح نموده و پس از آن اطلاعات حساب بانکی آن‌ها را در اختیار سایت‌های قمار و شرطبندی قرار می‌دادم.
رئیس پلیس فتا استان خوزستان می گوید: هیچ‌کس به جز طراحان این سایت‌ها برنده نخواهند بود و جوانان و متاسفانه نوجوانانی که سودای یک شبه پولدار شدن را در سر می‌پرورانند به دام این شیادان و کلاهبرداران سایبری افتاده و سبب از بین رفتن سرمایه‌های آن‌ها می‌شود.
سرهنگ حسینی در پایان گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان است و درصورتی ‏که کاربران با موارد ‏مجرمانه و یا مشکوک مواجهه شدند می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به ‏آدرس‏www.cyberpolice.ir ‎‏ بخش فوریت‌های سایبری یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ تماس گرفته و از مشاوره و راهنمایی تخصصی کارشناسان این پلیس بهرمند گردند.

آخرین خبر خوزستان در اینستاگرام :
https://instagram.com/khouzestan_today

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره