نماد آخرین خبر

درختان تبریز؛ آماج تندبادهای ناگهانی

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی

صدا و سیما/ وزش باد شدید در تبریز، عصر امروز درختانی را در برخی مناطق تبریز از جا کند و نقش بر زمین کرد.

تندباد که عصر امروز در تبریز و برخی مناطق استان آغاز شد موجب پدیده گرد و خاک، کاهش دید و کیفیت هوا، شکستن شاخه های درختان و حتی درآوردن آنها از ریشه هاشان شد.
محمد امیدفر، رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی اظهار کرد: با توجه به ناپایداری جو استان تا فردا سه شنبه رگبار باران و در نواحی مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست.
وی افزود: گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی در این مدت موجب افزایش ابر، وزش باد به ویژه امروز دوشنبه گاهی شدید همراه با تندباد‌های لحظه‌ای، خیزش گرد و خاک و غرش آذرخش می‌شود.
وی اظهار کرد: در این وضعیت جوی، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، اختلال در تردد، اصابت آذرخش و بروز خسارت به محصولات باغی و کشاورزی در اثر بارش شدید باران و تگرگ وجود دارد.
امیدفر با اشاره به احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، خیزش گرد و خاک، سقوط تابلو‌های تبلیغاتی و خسارت به سازه‌های سبک، محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و فرسوده را خواستار شد.
وی لغو سفر‌های غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و پرهیز از صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی و عدم حضور کودکان، سالمندان و بیماران قلبی در فضای باز را به دلیل احتمال گرد و خاک و آلودگی هوا را ضروری دانست.

آخرین خبر آذربایجان شرقی در اینستاگرام :
instagram.com/EAzerbaijan_Today