برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

امکان صدور کارت شناسایی موقت در خراسان‌شمالی فراهم شد

منبع
فارس
بروزرسانی
امکان صدور کارت شناسایی موقت در خراسان‌شمالی فراهم شد

فارس/ مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی گفت: افراد بالای ۱۸ سال که بنا به دلایلی موفق به دریافت شناسنامه نشده‌اند، کارت شناسایی موقت دریافت می‌کنند.

علی زاهدی نیا، مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی با اشاره به این که این طرح مختص ایرانیانی است که به هر دلیلی موفق به دریافت شناسنامه نشده‌اند، اظهار کرد: در کل کشور هشت هزار و ۵۰۰ نفر بالای ۱۸ سال وجود دارند که بنا به دلایلی فاقد شناسنامه هستند و این به دلیل عدم پیگیری برای دریافت شناسنامه از طرف خود این افراد است. 
وی با اشاره به این که این افراد هیچ مدرک شناسایی ندارند، گفت: برای شناسایی راحت‌تر این افراد و در جهت بهره‌مندی این آنها از خدمات دولتی، اداره ثبت احوال اقدام به تشکیل یک بانک اطلاعاتی جهت جمع آوری اطلاعات مربوط به این افراد کرده است. 
مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی افزود: بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از این افراد به هر نفر یک شماره شناسایی منحصر به فرد اختصاص می‌یابد و پس از ثبت اطلاعات در بانک اطلاعاتی و بر مبنای شماره شناسایی برای این افراد کارت شناسایی موقت صادر می‌شود. 
وی تصریح کرد: در استان خراسان شمالی طبق بررسی های انجام شده تعداد 34 نفر بالای 18 سال وجود دارند که فاقد شناسنامه هستند. 
زاهدی نیا ادامه داد: اطلاعات این افراد در بانک اطلاعاتی ثبت شده و طی دوماه آینده کارت شناسایی موقت برای این افراد صادر می‌شود. 
این مقام مسئول در خصوص اعتبار کارت‌های شناسایی موقت نیز گفت: پس از رسیدگی و تایید تابعیت از طریق مراجع قانونی و صدور اصل شناسنامه برای این افراد کارت شناسایی موقت از آنها پس گرفته می‌شود.  
مدیر کل ثبت احوال خراسان شمالی در پایان از همه افرادی که به هر دلیلی فاقد شناسنامه هستند درخواست کرد جهت ثبت درخواست صدور کارت شناسایی موقت به ثبت احوال مراجعه کنند. 

آخرین خبر خراسان شمالی در اینستاگرام :
https://instagram.com/bojnord_today