نماد آخرین خبر

وزیر اقتصاد: تعداد مودیان جدید مالیاتی به ۱۲.۵ میلیون نفر رسید

منبع
ايرنا
بروزرسانی
وزیر اقتصاد: تعداد مودیان جدید مالیاتی به ۱۲.۵ میلیون نفر رسید

ایرنا/ وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در حوزه مالیات ستانی، شناسایی مودیان بی‌سابقه بود تعداد مودیان مالیاتی از ۵.۵ میلیون نفر در دولت گذشته به ۱۲.۵ میلیون در سال ۱۴۰۲ رسید.

 سید احسان خاندوزی امروز یکشنبه ۳۱ تیرماه در آخرین جلسه هیات دولت در ارائه گزارشی از عملکرد در دولت سیزدهم اظهار داشت: کاهش نرخ مالیات برای تولیدکنندگان، افزایش میزان وصولی و تامین هزینه‌های جاری دولت از مالیات در دولت سیزدهم رقم خورد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: معافیت مالیاتی برای شرکت‌های بورسی انجام شد تا سرمایه‌گذاری در بورس صورت بگیرد.
وی با اشاره به حذف فرایند کاغذی در مالیات ستانی گفت: رسیدگی به ارزش افزوده صورت گرفت و ۳۷۰ هزار اظهارنامه در سامانه ثبت شد.
خاندوزی ادامه داد: وصول نیمی از مالیات مشاغل بر یک درصد از مودیان حقیقی صورت گرفت و جهش سهم پرداخت شهرداری‌ها به ۱۳۵ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وزیر اقتصاد با اشاره به اقدامات در حوزه کسب و کار گفت: ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار صدور مجوز ملی برای اولین بار صادر شد و در همین راستا حذف امضای طلایی از مجوزها خورد.
وی خاطرنشان کرد: شکستن انحصار مشاوران مالیاتی و نهادهای بورسی از دیگر اقدامات بود.

تکمیل شناسایی املاک دولت و مستغلات شرکت‌های دولتی
خاندوزی با اشاره به اینکه هر دستاورد مثبتی که در وزارت اقتصاد داشته‌ایم تحت حمایت‌های آیت الله شهید رئیسی بود، گفت: ۱۰ حوزه ماموریت وزارت اقتصاد بود که در حوزه خزانه‌داری، تکمیل واحد خزانه برای همه دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی از ۷۶ به ۱۴ هزار حساب با فراگیری ۱۰۰ درصد رسید و باعث شد تا خزانه‌داری هیچ تنخواهی را از بانک مرکزی دریافت نکند.
خاندوزی تاکید کرد: اجرای کامل پرداخت به ذی‌نفع نهایی حتی به پیمانکاران، مانع از رسوب ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه در حساب‌ها شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: تکمیل شناسایی حدود ۲ سوم املاک دولت و مستغلات شرکت‌های دولتی به صورت سامانه‌ای صورت گرفت که از ۴۰۰ فقره ملک در ابتدای دولت به یک میلیون و ۱۰۰ هزار فقره رسیدیم.
وی با اشاره به سهم اوراق و استقراض از درآمدهای بودجه‌ای، گفت: این آمار در سال ۹۹ که حدود ۳۰ درصد بود به ۱۵ درصد کاهش پیدا کرد و امسال به ۱۰ درصد خواهد رسید.

حذف هزار و ۱۰۰ شرط از شروط امضای مجوزهای کسب و کار
خاندوزی با اشاره به حذف یک هزار و ۱۰۰ شرط از شروط امضای مجوزهای کسب و کار، گفت: ۳۴ مصوبه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در این زمینه صورت گرفت که برای اتاق‌های بازرگانی حایز اهمیت بود انجام شد.
وزیر اقتصاد ادامه داد: کمک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان طلب نیروگاه‌ها و صنایع از دولت از طریق تهاتر بدهی یا ارائه اوراق صورت گرفت.

وی با اشاره به شکستن انحصار کارگزاری‌های گمرک پس از هفت سال، گفت: تعداد کارگزاران گمرک در طول دولت مردمی ۱۰۰درصد رشد داشتیم. شکستن انحصار چندساله مشاوران مالیاتی با ۱۷۵ درصد رشد در جامعه مشاوران رسمی رقم خورد.

شکستن انحصار مربوط به نهادهای بورسی
خاندوزی تاکید کرد: شکستن انحصار مربوط به نهادهای بورسی که تعداد نهادها از ۷۶۰ به بیش از هزار نهاد رسید. زمان استعلام از دستگاه‌های مجاور گمرک، از ۱۱.۵ روز به ۶.۵ روز در پایان سال ۱۴۰۲ کاهش یافت.
وزیر اقتصاد با اشاره به افزایش بی‌سابقه ترانزیت کالاها گفت: به رکورد بیش از ۱۸.۵ میلیون تُن در سال ۱۴۰۲ رسیدیم همچنین شکستن رکورد ۱۶ساله سرمایه‌گذاری خارجی و رشد ۱۳ برابری سرمایه‌گذاری‌های مصوب معتبر به نسبت دولت گذشته ثبت شد.

انتشار صورت‌های مالی ۲ هزار شرکت دولتی
وی ادامه داد: انتشار صورت‌های مالی ۲ هزار و پنج شرکت تحت یا مدیریت دولت یا دستگاه‌های دولتی برای اولین بار صورت گرفت که این عدد در آغاز به کار دولت شهید رئیسی، صفر بود.
خاندوزی بیان کرد: سودآور شدن تمام بانک‌های دولتی جز یک بانک از دیگر اقدامات در این دولت بود که ۲۷۵ هزار میلیارد تومان سرمایه بانک‌ها افزایش یافت. این سرمایه کل افزایش سرمایه در هشت سال قبل دولت شهید رئیسی ۲۲۶ هزار میلیارد تومان بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره