نماد آخرین خبر

عرضه گوشت مرغ در مرداد سال جاری بیش از سایر طیور

منبع
خبرگزاري دانشجو
بروزرسانی
عرضه گوشت مرغ در مرداد سال جاری بیش از سایر طیور

خبرگزاری دانشجو/وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور ذبح شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در مرداد ۱۴۰۳ در مجموع ۲۱۶ هزار و ۲۵۴ تن بوده که سهم گوشت مرغ بیش از سایر طیور است. 
 
گوشت مرغ و انواع طیور از جمله منابع تامین پروتئین مورد استفاده مردم است.   بر اساس ارقام منتشر شده مرکز آمار ایران، در مرداد ۱۴۰۳ عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور  به ۲۱۶ هزار و ۲۵۴ تن رسید که از این مقدار، گوشت مرغ باا ۲۰۹ هزار و ۸۰۴  تن، ۹۷.۰۲ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده  ودر سکوی اول ایستاده است. پس از آن  گوشت بوقلمون با ۲ هزار و ۸۱۷ تن و سایر انواع طیور با ۳ هزار و ۶۳۳ تن، به‌ترتیب ۱٫۳۰ درصد و ۱.۶۸ درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.
مقدار عرضه گوشت کشتارگاه‌های رسمی کشور در مقایسه با مرداد سال ۱۴۰۲، به تفکیک انواع طیور تغیراتی داشته است. گوشت مرغ با ۱۶ درصد، بوقلمون با ۶۰ درصد افزایش، بلدرچین با ۴۷ درصد و شترمرغ ۳۴ درصد افزایش داشته است.  
نرخ تورم سالانه کشور در شهریور ماه ۱۴۰۳ برابر ۳۴.۲ درصد است که دامنه تغییرات آن برای دهک‌های مختلف هزینه‌ای از ۳۰.۷ درصد برای دهک­ اول، تا ۳۴.۸ درصد برای دهک دهم است و بر این اساس فاصله تورمی دهک‌ها در این ماه به ۴.۱ واحد درصد رسید که نسبت به ماه قبل (۴.۵ واحد درصد) ۰.۴ واحد درصد کاهش داشته است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره