نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

تداوم صعود قوی بورس با 2 خبر خوب از تهران و واشنگتن

منبع
خراسان
بروزرسانی
تداوم صعود قوی بورس با 2 خبر خوب از تهران و واشنگتن
خراسان/ شاخص کل بورس تهران، سومين روز کاري هفته را نيز با رشد پشت سر گذاشت و با جهش 40 هزار واحدي معادل 3.1 درصد از يک ميليون و 341 هزار واحد فراتر رفت. اخبار و بهانه هاي متعددي براي داغ تر شدن تنور بورس مطرح است که مهم ترين آن بهبود قيمت هاي جهاني و تداوم حمايت هاي رئيس سازمان بورس از رشد بازار سرمايه بود. به گزارش خراسان، ديروز در ابتداي هفته جديد ميلادي، بازارهاي جهاني عمدتا سبزپوش بودند. لغو برخي تحريم هاي چين از سوي آمريکا در مسير مذاکرات تجاري مهم ترين خبري بود که به تداوم روند صعودي قيمت هاي جهاني کمک کرد. بسياري از شرکت هاي بازار سرمايه از جمله فلزي-معدني ها و پتروپالايشي ها از رشد نرخ هاي جهاني سود مي برند. گفتني است در معاملات ديروز علاوه بر شرکت هاي بزرگ فلزي-معدني، گروه هاي خودرو و بانک و پالايشي نيز مورد اقبال سرمايه گذاران بودند. با اين حال در برخي گروه ها مثل قندي ها، گروه غذايي، لاستيک و رايانه تعداد نمادهاي منفي و حتي صف فروش هم کم نبود. 
  سيگنال هاي مثبت رئيس سازمان بورس اما صبح ديروز نشست خبري رئيس سازمان بورس هم برگزار شد که موارد اظهاري توسط قاليباف اصل از سوي اهالي بازار سيگنال مثبت و حمايتي تلقي شد. وعده کاهش کارمزد معاملات، افزايش کارگزاري ها و رفع مشکلات سامانه معاملات از جمله اخبار خوب قاليباف اصل بود. وي درباره هسته معاملات گفت: شرکت فناوري در حال مذاکره با چند شرکت خارجي براي خريد هسته معاملات است که اگر به نتيجه برسد اعلام مي‌کنيم. براي بلندمدت به طور مشترک با دانشگاه تهران در حال طراحي سامانه معاملات و پس از معاملات هستيم.
موج ورود به بورس ادامه دارد به گزارش دنياي بورس، وي درباره ورود نقدينگي به بازار هم گفت: ورود نقدينگي به بازار سرمايه در کل سال گذشته ۳۰ هزار ميليارد بود اما در سه ماه نخست امسال، به ۵۰ هزار ميليارد تومان رسيد. در سال گذشته، دو ميليون و ۹۵۰ هزار نفر در سامانه سجام ثبت نام و يک ميليون و ۷۵۰ هزار نفر احراز هويت کرده بودند. در سه ماه ابتدايي سال ۹۹ تعداد کل ثبت نام کنندگان در سجام به ۹ ميليون و ۵۰۰ هزار نفر رسيد که شش ميليون نفر تاکنون احراز هويت کرده اند. اظهارات قاليباف اصل مبني بر حمايت از فضاي مجازي و کانال هاي تحليلي و تعامل با آن ها نيز خبر خوبي براي بازار بود.
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره