نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

ثبات قیمت میوه در ایام محرم

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
ثبات قیمت میوه در ایام محرم

باشگاه خبرنگاران/ رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي تهران درباره وضعيت بازار ميوه گفت: با توجه به فراواني ميوه نسبت به تقاضا در ايام محرم، قيمت‌ها نوساني ندارند.

اسداله کارگر، رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي تهران با اشاره به دلايل گراني خيار در بازار اظهار کرد: هم اکنون قيمت هر کيلو خيار در ميدان مرکزي ۴ تا ۷ هزار تومان است که با احتساب ۳۵ درصد سود با نرخ ۸ هزار تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان در خرده فروشي‌ها عرضه مي‌شود که عمده دليل گراني‌ آن به صادرات خيار باز مي‌گردد.

وي قيمت هر کيلو موز در ميدان مرکزي را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تا ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به نوسان نرخ ارز، قيمت موز با تحولاتي در بازار رو به رو شد که اين امر هيچ ارتباطي به گران فروشي موز در مغازه‌ها ندارد، بلکه هميشه قيمت در مبدا بالاست.
 
کارگر نرخ هر کيلو انبه را ۳۰ هزار تا ۳۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قيمت هر کيلو انجير ۱۲ هزار تا ۲۰ هزار تومان، انگور بي دانه ۱۲ هزار تا ۱۷ هزار تومان، انگور رطبي ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان، انگور عسگري ۶ هزار تا ۱۱ هزار تومان، زردآلو ۱۲ هزار تا ۱۷ هزار تومان، آلبالو ۱۲ هزار تا ۱۸ هزار تومان، آلو سياه ۴ هزار تا ۸ هزار تومان، آلو شابلون ۷ هزار تا ۱۲ هزار تومان، آلو قطره طلا ۴ هزار تا ۱۲ هزار تومان و توت فرنگي ۱۰ هزار تا ۲۰ هزار تومان است.

رئيس اتحاديه ميوه و سبزي ادامه داد: در حال حاضر هر کيلو سيب گلاب با نرخ ۸ هزار تا ۱۴ هزار تومان، شليل شبرنگ ۵ هزار تا ۱۱ هزار تومان، گلابي بيروتي ۱۵ هزار تا ۲۷ هزار تومان، گلابي شاه ميوه ۱۲ هزار تا ۲۰ هزار تومان، هلو انجيري ۸ هزار تا ۱۳ هزار تومان، گيلاس تکدانه ۱۷ هزار تا ۲۵ هزار تومان، گيلاس صورتي ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان، گيلاس مشکي ۷ هزار تا ۱۲ هزار تومان، هلو هسته جدا ۷ هزار تا ۱۳ هزار تومان، هندوانه يک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، خربزه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان و شاه پسند ۴ هزار تا ۶ هزار تومان در ميدان مرکزي و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشي‌ها عرضه مي‌شود.

وي قيمت هر کيلو بادمجان قلمي را ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قيمت هر کيلو بادمجان گلخانه ۵ هزار تا ۷ هزار تومان، بادمجان دلمه ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، باميه ۷ هزار تا ۱۲ هزار تومان، پياز شيري يک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، پياز قرمز ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان، پياز زرد يک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان، سيب زميني يک هزار و ۷۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، فلفل شيرين ۸ هزار تا ۱۵ هزار تومان، فلفل تند ريز ۳ هزار تا ۷ هزار تومان و فلفل دلمه سبز ۵ هزار تا ۱۰ هزار تومان است.

رئيس اتحاديه فروشندگان ميوه و سبزي با اشاره به نرخ ساير صيفي بيان کرد: در حال حاضر هر کيلو سير خشک با نرخ ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار تومان، غوره آبگيري ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، غوره عسگري ۴ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان، کاهو پيچ سالادي يک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، کاهو رسمي ۲ هزار تا ۳ هزار تومان، کرفس يک هزار تا ۳ هزار تومان، هويج ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، لوبيا سبز ۵ هزار تا ۷ هزار تومان، گل کلم ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، کلم سفيد و قرمز ۲ هزار تا ۴ هزار تومان، گوجه فرنگي يک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، ليموترش ريز ۸ هزار تا ۱۲ هزار تومان و ليموترش سنگي ۸ هزار تا ۱۲ هزار تومان در ميدان مرکزي ميوه و تره بار و با احتساب حداکثر ۳۵ درصد سود در خرده فروشي‌ها عرضه مي‌شود.

وي نرخ هر کيلو سبزي جور (پلو، آش، قورمه) را ۲ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و سبزي خوردن ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار تومان اعلام کرد.

رئيس اتحاديه ميوه و سبزي ادامه داد: با توجه به عرضه ميوه‌هاي نوبرانه فصل پاييز انتظار مي‌رود که همانند محصولات سردرختي بازار به ثبات برسد، هر چند از الان امکان پيش بيني قيمت در بازار وجود ندارد.
کارگر در پايان درباره تحولات بازار ميوه در ايام محرم تصريح کرد: با توجه به فراواني عرضه و تعطيلي مهماني‌ها پيش بيني مي‌شود که نوسان چنداني در بازار رخ ندهد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar