نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

ارسال روزانه ۱۰۰ هزار پیامک برای مالکان خانه‌های خالی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ارسال روزانه ۱۰۰ هزار پیامک برای مالکان خانه‌های خالی

ايسنا/ مديرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازي با بيان اينکه روزانه ۱۰۰ هزار پيامک به مالکان بيش از يک خانه ارسال مي‌کنيم گفت: به اين افراد دو هفته فرصت مي‌دهيم که با خوداظهاري وضعيت خالي بودن يا داراي ساکن بودن واحدهاي خود را اعلام کنند.

پروانه اصلاني در اين باره اظهار کرد: سامانه املاک و اسکان در حال حاضر اجرايي شده و روزانه ۱۰۰ هزار پيامک به مالکان بيش از يک واحد ارسال مي کنيم.  اين افراد دو هفته فرصت دارند که با خوداظهاري وضعيت خالي بودن يا داراي سکنه بودن واحد خود را مشخص کنند و دولت اين اطلاعات را چک مي‌کند.

وي افزود: تا پايان تابستان معلوم مي شود که اين واحدها خالي است يا خير. سپس آنها را به سازمان امور مالياتي معرفي مي کنيم.

مديرکل دفتر اقتصاد مسکن در پاسخ به اين سوال که اگر قرارداد صوري اجاره بسته شود يا کنتور واحد مسکوني کار کند، چگونه از وضعيت خالي بودن آن مطلع مي‌شويد گفت: مشکل شناسايي واحدهاي خالي مربوط به قبل بود در حال حاضر ما روش خود اظهاري را با داده هايي که از طريق تقاطع اطلاعاتي به دست مي آوريم راستي‌آزمايي مي کنيم و براي کسانيکه خلاف اظهاراتشان اثبات شود جريمه‌هاي سنگين مالياتي در نظر گرفته شده است.

اصلاني ادامه داد: يکي از روش هاي احراز استقرار افراد  در  در يک خانه موبايل آنها است که در اين زمينه وزارت ارتباطات و وزارت راه و شهرسازي همکاري مي کند همچنين بسياري ديگر از دستگاهها به سامانه املاک و اسکان متصل شده اند و همکاري خوبي با ما دارند. هرچند معتقدم با همان روش خود اظهاري  وضعيت سکونت بسياري واحدها شفاف مي‌شود و انتظار در اين در مدت دو تا سه سال تمام اطلاعات املاک کل کشور در سامانه ثبت شود.

 وي تاکيد کرد: اگر کسي صاحب دو واحد مسکوني يا بيشتر باشد و بعد از دريافت پيامک خود اظهاري نکند ملاک را بر اين قرار مي دهيم که خانه هاي او  خالي است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar