نماد آخرین خبر

درخشش قیمت نفت در هفته طوفانی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
درخشش قیمت نفت در هفته طوفانی

ايسنا/ قيمت نفت در معاملات روز جمعه پس از عبور طوفان لارا از منطقه گلف کاست و مصون ماندن پالايشگاهها از آسيب گسترده، با کاهش بسته شد اما موفق شد رشد هفتگي ثبت کند.

فيليپ فلاين، تحليلگر ارشد بازار در گروه پرايس فيوچرز در يادداشتي نوشت: هيچ گزارشي از آسيب گسترده به پالايشگاهها يا سيل عظيم اعلام نشده و اين به معناي بهبود سريع فعاليت صنعت است. اگرچه ممکن است پالايشگاهها به مدت چندين هفته تعطيل بمانند اما از اين فرصت براي انجام تعميرات استفاده خواهند کرد و پس از ضعف فصلي اخيري که در قيمتها وجود داشته است، نفت روند صعودي بلندمدت خود را ازسرخواهد گرفت.

بهاي معاملات وست تگزاس اينترمديت آمريکا براي تحويل در اکتبر هفت سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش پيدا کرد و در ۴۲ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه بسته شد و براي کل هفته ۱.۵ درصد افزايش داشت.

بهاي نفت برنت براي تحويل در اکتبر چهار سنت معادل ۰.۰۹ درصد کاهش يافت و در ۴۵ دلار و پنج سنت در هر بشکه بسته شد اما براي کل هفته ۱.۶ درصد صعود کرد.

طوفان لارا روز پنج شنبه به سواحل آمريکا رسيد و شش کشته و خسارات گسترده اي برجاي گذاشت. با اين همه انتظار مي رود توليد دکلهاي نفتي در خليج مکزيکو و فعاليت پالايشگاهها در گلف کاست که قلب صنعت پالايش نفت آمريکا است، به سرعت احيا شود.

طبق گزارش پلاتس، پنج پالايشگاه نفت تگزاس که پيش از رسيدن طوفان تعطيل شده بودند در حال برنامه ريزي براي ازسرگيري فعاليت هستند اما دو پالايشگاه در نزديکي ليک چارلز به دليل قطع برق و آسيبهاي جديتر ممکن است به مدت طولانيتري براي ازسرگيري فعاليت نياز داشته باشند.

جيسون گمل، تحليلگر بانک جفريز در يادداشتي نوشت: شدت طوفان کمتر از حد انتظار بود و احتمال توقف فعاليت براي مدت طولاني را کمتر کرد. با اين همه تقريبا همه ظرفيت پالايش در ليک چارلز لوييزيانا و پورت آرتور تگزاس در آستانه وقوع طوفان متوقف شده بود که به همراه کاهش و توقف فعاليت صورت گرفته در هيوستون احتمالا روي ظرفيت پالايش ۳.۴ ميليون بشکه در روز تاثير گذاشته است. در شرايط معمولي چنين اختلالي باعث افزايش حاشيه سود پالايش مي شد اما با توجه به ظرفيت بلااستفاده در نقاط ديگر و ذخاير بالاي فرآورده هاي نفتي، چنين افزايش قيمتي زودگذر خواهد بود.

آمار اداره اجرايي ايمني و محيط زيست وزارت کشور آمريکا نشان داد ۸۴.۳ درصد از توليد نفت در خليج مکزيکو به همراه ۶۰.۱ درصد از توليد گاز طبيعي روز جمعه متوقف بود که نسبت به روز پنج شنبه تغييري نداشت.

بر اساس گزارش مارکت واچ، شرکت خدمات انرژي بيکرهيوز روز جمعه اعلام کرد شمار دکلهاي حفاري نفت آمريکا در هفته گذشته سه حلقه کاهش پيدا کرده است در حالي که هفته پيش از آن ۱۱ حلقه افزايش داشت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره