نماد آخرین خبر

قیمت هر کیلو شیرخشک به ۲۶ هزار تومان رسید

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
قیمت هر کیلو شیرخشک به ۲۶ هزار تومان رسید

باشگاه خبرنگاران/ مدير عامل اتحاديه تعاوني‌هاي لبني گفت: هم اکنون حدود ۳۰ هزار تن شيرخشک در کارخانه‌ها دپو شده که قاچاقچيان در حال صادرات آن به پاکستان هستند.

 علي احسان ظفري مدير عامل اتحاديه تعاوني‌هاي لبني در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از انباشت شيرخشک در کارخانه‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ هزارتن شيرخشک در کارخانه‌ها انباشت شده که قاچاقچيان با قيمت‌هاي عجيب و غريب به سمت پاکستان مي‌برند.

وي با اشاره به اينکه ساليانه ۶۰ هزار تن شير خشک در کشور مورد استفاده قرار مي‌گيرد، افزود: ساليانه ۱۵ هزار تن ذخاير استراتژيک شيرخشک در کشور است، ضمن آنکه کارخانه‌هاي شيرخشک به طور مداوم مشغول فعاليت هستند‌.

ظفري شيوع ويروس کرونا را علت اصلي مازاد شيرخشک اعلام کرد.

اين مقام‌مسئول درباره آخرين وضعيت قيمت شيرخشک بيان کرد: قيمت کنوني هر کيلو شيرخشک به ۲۶ هزار تومان رسيده است چرا که قيمت شيرخشک از نرخ شيرخام تبعيت مي‌کند.
 
وي با اشاره به اينکه افزايش قيمت لبنيات در مصرف تاثير سوء دارد، بيان کرد: افزايش قيمت لبنيات، مصرف کننده را از مصرف گريزان مي‌کند و به هيچ عنوان به نفع کارخانه‌ها نيست.

مدير عامل اتحاديه تعاوني‌هاي لبني ادامه داد: با وجود افزايش قيمت تمام شده محصولات لبني نشات گرفته از گراني مواد اوليه، کارخانه‌ها چاره‌اي جز افزايش قيمت ندارند، در غيراين توليد کننده متحمل زيان مي‌شوند.

ظفري در پايان تصريح کرد: در بحث شيرخشک مقداري هياهوي اضافه وجود دارد تا کار را دست دلالان شيرخشک بدهند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره