نماد آخرین خبر

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از سهام «فملی» در بورس

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از سهام «فملی» در بورس

ايسنا/ مديرعامل شرکت ملي صنايع مس ايران از حمايت ۵۰۰ ميليارد توماني اين شرکت از سهام مس در بورس کالا در راستاي تاکيدات رييس هيات عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) طي چند روز گذشته و با هدف حمايت از سهامداران خرد، خبر داد.

به گزارش ايسنا، طبق اعلام شرکت ملي مس ايران، اردشير سعدمحمدي ضمن اعلام اين خبر اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال برنامه‌هاي خوبي براي صادرات و فروش داخل داشتيم که اين برنامه‌ها محقق شده است. از آنچه در گزارش‌هاي تفصيلي به عنوان پيش‌بيني‌ها به بازار اعلام شده، نيز فراتر از انتظار عمل کرده‌ايم.

مديرعامل شرکت ملي مس ايران با اشاره بر اين‌که در کنار اين عملکرد خوب که در افزايش قيمت جهاني و عبور قيمت جهاني از کف‌هاي قيمتي که شرکت مس در بودجه پيش‌بيني کرده بود، در سودآوري مناسب ما تاثير گذار بوده است، گفت: پيش‌بيني ما اين است که شرکت مس شرايط خوبي را در سال ۹۹ شاهد خواهد بود.

وي با تاکيد بر اينکه در رابطه با سهام شرکت مس وظيفه مديريت صيانت از سرمايه‌هاي سهامداران خرد و عمده شرکت مس در زمان تلاطم و شوک‌هاي اقتصادي غير مترقبه است، افزود: سهامداران عمده ما به ارزش اين سهم واقفند و در سال گذشته فروشنده جدي در سهام شرکت مس در بين حقوقي‌ها و سهامداران عمده نداشتيم و اين دسته از سهامداران به افزودن سهم مس به پورتفوي خود اقدام کردند.

به گفته سعدمحمدي صندوق‌هاي بزرگ سرمايه‌گذاري در طول سال گذشته و امسال اين سهم را هدف گذاري کردند و اين سهم را به عوان يک سهم شاخص ساز در بازار سرمايه مي شناسند.

مديرعامل شرکت مس با بيان اينکه در رابط با سهامداران خرد و حمايت از آنها در زماني که تلاطم در بازار به وجود مي‌آيد ما برنامه‌هاي حمايتي داريم، افزود: نخست اينکه شرکت مس صندوق بازگرداني دارد که اين صندوق در روزهاي گذشته روان سازي قيمت و کمک به نقد شوندگي سهام را در دستور کار خود قرار داد و براي حمايت از بازار مس در تلاطم روزهاي اخير ۵۰۰ ميليارد تومان تخصيص سرمايه داشت.

سعدمحمدي خاطرنشان کرد: شرکت مس در کنار اين اقدام با مجموعه ايميدرو رايزني‌هايي در خصوص حمايت از بازار سهام شرکت‌هاي معدني داشته و طي اين مذاکرات قرار بر اين است که با هماهنگي ايميدرو بازار گرداني شرکت‌هاي معدني منسجم‌تر و با يک برنامه منظم‌تري انجام بشود. اين برنامه نهايي شده و با سازمان بورس مکاتبات هم انجام شده و در آينده نزديک در صورت تاييد سازمان بورس اجرايي خواهد شد.

مديرعامل شرکت ملي مس در ادامه با بيان اينکه صنعت مس يک سهم بنيادي است، اظهار کرد: اين سهم داراي ارزش‌هاي بالقوه و بالفعل است. بررسي عملکرد ۱۰ ساله شرکت ملي مس ايران نشان دهنده  اين خواهد بود که اين پريميوم و بازدهي را شاهد خواهيم بود. توصيه ما به سهامداراني که سهام شرکت مس و شرکت‌هاي بزرگ ايميدرو را دارند اين است که به اين شرکت‌ها به صورت بلندمدت نگاه کنند و در اثر تلاطم‌هاي کوتاه مدت تصميم‌گيري نکنند. علاوه بر اين اقدامات، شرکت در حال بررسي و برنامه‌ريزي و ايجاد الگويي براي بيمه سهام به نام اختيار اوراق فروش تبعه سهام است تا براي سهامداراني که نگراني‌هايي در خصوص سهام مس دارند امنيت بيمه‌اي فراهم آيد.

وي با بيان اينکه در اين زمينه هماهنگي‌هاي با سازمان بورس انجام داديم بيان کرد: طرح پوشش ريسک بيمه اي را براي سهامداران خرد طراحي کرده‌ايم تا در صورت تاييد سازمان بورس به سهامداراني که با وضعيت ارزشمندي شرکت مس آشنا نيستند کمک کنيم. اين شرکت در رايزني و تعامل با سازمان بورس و اوراق بهادار به دنبال پياده‌سازي طرحي است که در صورت تصويب آن امنيت بيمه‌اي براي سهامداران مس در آينده نزديک ايجاد خواهد شد.

به گفته سعدمحمدي شرکت مس با اين اقدام يک امنيت سرمايه‌گذاري براي اين دسته از سرمايه گذاران ايجاد مي‌کند تا سهامداران با استفاده از اين بيمه خودشان را در رابطه با ريسک هاي بازار بيمه کنند.

مديرعامل شرکت مس در پايان اظهار داشت: انشاالله در سال ۱۴۰۰ با راه‌اندازي کارخانه‌هاي کنسانتره درآلو، درزه‌زار و سرباره سرچشمه شرايط مناسب‌تري براي شرکت فراهم خواهد شد. همچنين اکتشافات با سرعت و قدرت بيشتري در راه پتانسيل‌هاي جديد معدني در حال فعاليت مي‌باشد و اخبار آن تا پايان سال ارائه خواهد شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره