نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

همتی: نرخ‌های ارز در بازار دوام نخواهد داشت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
همتی: نرخ‌های ارز در بازار دوام نخواهد داشت

ايسنا/ رئيس کل بانک مرکزي با بيان اينکه نرخ‌هاي ارز در بازار، اقتصادي نيستند و دوام نخواهند داشت، به مردم توصيه کرد: دارايي خود را در معرض ريسک بازار ارز قرار ندهند.

عبدالناصر همتي در پست اينستاگرامي خود درباره بازار ارز، نوشت: از چند هفته پيش دولت آمريکا با طرح لغو تمام معافيت‌هاي تحريمي و راه‌اندازي ماشين تبليغاتي خود توسط رسانه‌هاي وابسته، آخرين تلاش‌هاي خود را براي ايجاد التهاب در بازار ارز کليد زد.

وي افزود: به نظر نمي‌رسد اقدام ديگري براي استفاده در فشار حداکثري باقي مانده باشد. آمريکايي‌ها از اين کار بيشتر هدف تبليغاتي دارند و طبيعي است که نوسان گيران و سودجويان در بازار ارز براي بهره‌گيري از فضاي تبليغاتي تلاش لازم به عمل بياورند.

رئيس کل بانک مرکزي ادامه داد: پيش از اين هم گفتم که ثبات بازار ارز براي بانک مرکزي اولويت دارد و در حاشيه نرخ بازار نسبت به عرضه سنگين اقدام و اجازه آربيتراژ و نوسانگيري نخواهد داد.

همتي در ادامه اظهار کرد: بانک مرکزي ضمن افزايش عرضه در بازار ثانويه تسهيل و تسريع تامين ارز واردکنندگان در اين بازار به پتروشيمي‌ها، فولادي‌ها و معدني‌ها اعلام کرد که آنها نيز مي‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را علاوه بر صرافي‌هاي بانکي، مستقيم به صرافي‌هاي مجاز جهت واردات کالاهاي داراي تخصيص ارز بفروشند.

وي در پايان خاطرنشان کرد: نرخ هاي ارز در بازار اقتصادي نيستند و دوام نخواهند داشت مردم عزيز دارايي خود را در معرض ريسک بازار ارز قرار ندهند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar