نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

واردات ۵۰۰ هزار تن نهاده دامی دیگر با دستور جهانگیری

منبع
تسنيم
بروزرسانی
واردات ۵۰۰ هزار تن نهاده دامی دیگر با دستور جهانگیری

تسنيم/ واردات نهاده هاي دامي از جمله کنجاله سويا که در نيمه ابتدايي سال به کندي انجام و تامين ارز مي شد با دستور معاون اول رئيس جمهور ۵۰۰ هزار تن سوياي جديد براي سه ماه آينده خريداري مي شود.

محمدرضا طلايي مديرعامل شرکت پشتيباني امور دام کشور امروز در نشست خبري در فضاي مجازي در پاسخ به سوال خبرنگاران اظهار کرد: براي تنظيم بازار نهاده هاي دامي با حکم معاون اول رئيس جمهور مصوب شد که 500 هزار تن کنجاله سويايي ديگر براي سه ماه سوم سال جاري خريداري شود که اين محصولات از اوخر پاييز و زمستان در بازار توزيع شده بود.

وي افزود: پيش از اين نيز 650 هزار تن کنجاله سويا براي مصرف مرغداران و دامداران براي فصل پاييز خريداري شده بود که بخش از آن به کشور آمده و عمليات بارگيري و حمل مابقي نيز در حال انجام است.

مديرعامل شرکت پشتيباني امور دام کشور ادامه داد: با توجه به اينکه در ماه هاي قبلي با کمبود واردات کنجاله سويا بوده ايم و تنها حدود نيمي از نياز بازار تامين شده هنوز شاهد گراني نهاده ها در بازار هستيم اما با اختصاص ارز براي واردات اين محصول، بازار نهاده‌هاي دامي از جمله کنجاله سويا در مهرماه به تعادل خواهد رسيد.

وي تصريح کرد: اين شرکت دولتي حدود 20 در صد نياز نهاده هاي دامي بازار را وارد مي کند و مابقي آن توسط بخش خصوصي در حال انجام است که اين بخش نيز واردات نهاده هاي دامي را در دستور کار دارد.

بنابراين گزارش به دليل کمبود کنجاله سويا در بازار، اين محصول 6 تا 7 برابر  قيمت واقعي خود به فروش مي رسد در حالي که قيمت مصوب هر کيلوگرم سويا 2450 تومان است در بازار به قيمت هاي 13 هزار تومان تا 17 هزار تومان به فروش مي رسد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar