نماد آخرین خبر

پیشنهاد یک میلیارد یورویی آلمان برای جلوگیری از تحریم گازی آمریکا

منبع
ايسنا
بروزرسانی
پیشنهاد یک میلیارد یورویی آلمان برای جلوگیری از تحریم گازی آمریکا

ايسنا/برلين براي جلوگيري از وضع تحريمهاي آمريکا عليه خط لوله نورد استريم ۲ که گاز را مستقيما از روسيه به آلمان وارد مي کند، پيشنهاد کرده بود يک ميليارد يورو براي ساخت دو پايانه گاز طبيعي مايع هزينه کند.

هفته نامه آلماني دي تسايت در گزارشي نوشت: اولاف شولتس، وزير دارايي آلمان در نامه اي به تاريخ هفتم اوت پيش از اين که واشنگتن تحريمهايي را عليه شرکتهاي مشارکت کننده در ساخت خط لوله درياي بالتيک وضع کرده و عملا باعث توقف ساخت اين پروژه شود، اين پيشنهاد را مطرح کرده بود. در پي تحريمهاي آمريکا عليه شرکتهاي مشارکت کننده در ساخت خط لوله نورد استريم ۲ که باعث کناره گيري آنها از روند ساخت اين خط لوله شد، روسيه در تلاش است تا ساخت اين پروژه را به تنهايي تکميل کند.
آمريکا و بسياري از کشورهاي اروپايي با خط لوله نورد استريم ۲ به شدت مخالف بوده و مي گويند اين خط لوله وابستگي اروپا به گاز روسيه را افزايش مي دهد و به ضرر کشورهاي مسير ترانزيت صادرات گاز روسيه مانند لهستان و اوکراين است.

آمريکا که در نتيجه افزايش توليد گاز شيل، توليد انرژي فراواني دارد به دنبال توسعه صادراتش به کشورهاي ديگر از جمله آلمان است که به شدت به واردات گاز نيازمند بوده و عمده وارداتش از روسيه است.

وزيران آلماني از جمله شولتس مي گويند اين انگيزه ضديت واشنگتن با خط لوله نورد استريم ۲ است.
وزير دارايي آلمان در نامه اي به استيون منوچين، وزير خزانه داري آمريکا که توسط دي تسايت مشاهده شده است، به طرف آمريکايي قول داده بود اگر واشنگتن موافقت کند عليه شرکتهاي مشارکت کننده در ساخت نورد استريم ۲ تحريم وضع نکند، آلمان يک ميليارد يورو از بودجه عمومي براي ساخت پايانه هاي واردات ال ان جي فراهم خواهد کرد.

اين پيشنهاد پيش از مسموميت ماه گذشته الکسي ناوالني، منتقد برجسته کرملين مطرح شده بود. وي اکنون در آلمان در حال بهبود است. مسموميت وي فشارها بر دولت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به منظور متوقف کردن پروژه انرژي نورد استريم ۲ را افزايش داد.

بر اساس گزارش رويترز، به نظر مي رسد مردم آلمان در خصوص توقف اين پروژه دچار دو دستگي شده اند. نتايج يک نظرسنجي نشان داد که ۵۴.۹ درصد از مردم آلمان مخالف متوقف کردن اين پروژه هستند و به همين تعداد نظر منفي نسبت به دولت روسيه دارند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره