نماد آخرین خبر

افزایش نرخ مصوب تخم مرغ درب مرغداری

منبع
ايسنا
بروزرسانی
افزایش نرخ مصوب تخم مرغ درب مرغداری

ايسنا/دبير ستاد تنظيم بازار از افزايش نرخ مصوب هر کيلوگرم تخم مرغ درب مرغداري از ۹۵۰۰ تومان به ۱۱ هزار تومان خبر داد و گفت که قيمت مصرف کننده نيز متاثر از اين نرخ، روز شنبه از سوي سازمان حمايت اعلام مي‌شود.

محمدرضا کلامي در برنامه تيتر امشب از برگزاري جلسه کارگروه ستاد تنظيم بازار به رياست معاون اول رئيس جمهور خبر داد و گفت که در اين جلسه نرخ مصوب هر کيلوگرم تخم مرغ درب مرغداري به ۱۱ هزار تومان افزايش يافت.

وي با بيان اينکه قيمت مصرف کننده نيز متاثر از اين نرخ روز شنبه از سوي سازمان حمايت اعلام مي‌شود، اظهار کرد: بعد از اعلام قيمت، توليدکننده بايد تخم مرغ را با اين رقم به دست مصرف‌کننده برساند و دست سازمان حمايت، بازرسي اصناف، تعزيرات حکومتي و هر دستگاه نظارتي که در کنترل بازار نقش دارد باز است و اگر به مرغداري که گران‌فروشي کرده مراجعه کند، او نمي‌تواند ادعا کند قيمت درست محاسبه نشده است.

اين دومين افزايش قيمت تخم مرغ در سال جاري است، به‌طوري‌که اوايل تيرماه سقف قيمت هر کيلوگرم تخم مرغ در مرغداري حداکثر ۹۵۰۰ تومان و قيمت مصرف کننده هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددي بسته به وزن آن در حدود ۲۰.۰۰۰ تومان تعيين شده بود. اما قيمت هر شانه تخم مرغ در روزهاي اخير در خرده‌فروشي‌ها به ۳۸ هزار تومان هم رسيده است. 

رييس اتحاديه فروشندگان پرنده و ماهي صادرات را علت اصلي اين افزايش قيمت دانسته و گفته که علاوه بر آن برخي نيز با سوء استفاده از اهرم صادرات قيمت‌ها را به شکل کاذب بالا مي‌برند و حباب ايجاد مي‌کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره