نماد آخرین خبر

ترخیص تعداد ۱۱۹۰ دستگاه خودرو

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
ترخیص تعداد  ۱۱۹۰  دستگاه خودرو

آخرين خبر/از خرداد سال جاري، تعداد ۱۱۹۰ دستگاه خودرو از گمرکات اجرايي ترخيص شده است. 

سيد روح اله لطيفي-  سخنگوي گمرک گفت: در نيمه اول سال جاري گمرکات کشور اقدام به ترخيص ۱۱۹۰ دستگاه انواع خودرو به ارزش ۲۲ ميليون و۲۱۵ هزارو ۴۹۰ دلار کرده است که از اين ميزان نزديک به ۶۷۰ خودرو متعلق به رامک خودرو بود که به دليل داشتن شاکي در گمرک متوقف بودند که با هماهنگي قضايي از گمرک خارج شد تا مقام قضايي خارج از گمرک به موضوع رسيدگي کند و مابقي خودروهاي ترخيص شده نيز خودروهاي متوقف در گمرکات کشور بودند که  تشريفات گمرکي آنها در مهلت قانوني گذشته به پايان نرسيده بود و با مصوبه اخير هيئت وزيران فرصت اتمام تشريفات گمرکي برايشان فراهم شده بود. 

لطيفي در خصوص بازه زماني ترخيص اين خودروها گفت: اين خودروها در بازه زماني اول خرداد ۱۳۹۹تا۲۶ شهريور ماه سال جاري از گمرکات کشور ترخيص شده اند.

طبق اعلام گمرک، او خاطر نشان کرد: براساس اعلام گمرک ايران، مهلت ترخيص بخشي از خودروهاي دپو شده و کالاهاي گروه چهارم در گمرکات اجرايي کشور - که با توجه به کاهش عملکرد دستگاه‌هاي اجرايي ناشي از شيوع کرونا و برخي مشکلات اجرايي فرآيند ثبت سفارش و ترخيص کالاها توسط هيئت وزيران تمديد شده بود - در تاريخ  ۲۶ شهريورماه سال جاري به اتمام رسيد. 

دبير شوراي اطلاع رساني گمرک اضافه کرد: ترخيص کليه کالاهاي تجاري داراي ثبت سفارش معتبر اعم از گروه ۴ و خودرو، منوط به اخذ و ارائه کد رهگيري بانک و رعايت کليه قوانين و مقررات مربوطه از جمله ارائه مجوزهاي قانوني و مقرراتي لازم است که اين امر به تمامي گمرکات کشور ابلاغ شده است.

لطيفي  افزود:بيش از ۲۰۰۰ خودرو داراي پرونده قضايي هستند که به محض ارائه حکم برائت از سوي دادگاه رسيدگي کننده و  بدون محدوديت زماني مي توانند با ادامه تشريفات گمرکي و پرداخت حقوق دولتي خودروهاي خود را ترخيص کنند. 

سخنگوي گمرک در پايان گفت: حدود ۱۵۰۰ خودرو نيز به دليل  دارا نبودن مجوزهاي لازم و پايان مهلت هاي قانوني متروکه خواهند شد و براي تشريفات قانوني در اختيار سازمان اموال تمليکي قرار مي گيرند که از اين تعداد ۱۱۰۰ خودرو فاقد ثبت سفارش هستند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره