نماد آخرین خبر

شرایط میلیاردی بانک‌ها برای تسهیلات کرونایی ایرلاین‌ها

منبع
ايسنا
بروزرسانی
شرایط میلیاردی بانک‌ها برای تسهیلات کرونایی ایرلاین‌ها

ايسنا/دبير انجمن‌ شرکت‌هاي هواپيمايي گفت: هنوز تسهيلات کرونايي شرکت‌هاي هواپيمايي در گير و دار شرايط عجيب و غريب بانکي است که براي وثايق بانکي بايد ميلياردها تومان خرج کنند.

در پي شيوع ويروس کرونا و ضرر و زيان هنگفت در حوزه حمل و نقل، ستاد ملي مقابله با کرونا تسهيلاتي را براي جبران اين خسارت به اين بخش و ديگر صنايع و مشاغل اختصاص داد و قرار شد تا تسهيلات کرونايي به بخش‌هاي مختلف حمل و نقل از رانندگان تا حمل و نقل ريلي و هوايي در تير ماه پرداخت شود اما به نظر مي‌رسد اين وعده براي حوزه هوانوردي محقق نشده است.

مقصود اسعدي ساماني - دبير انجمن‌ شرکت‌هاي هواپيمايي - در اين باره به ايسنا گفت: با وجود گذشت ماه‌ها هنوز تسهيلات کرونايي به شرکت هاي هواپيمايي پرداخت نشده است و ايرلاين‌ها همچنان در گير و دار بانک‌ها و شرايط عجيب و غريب‌شان هستند.
وي افزود: بانک‌هاي عامل به شرکت‌هاي هواپيمايي اعلام کرده‌اند که اگر قرار است هواپيماها ضمانت وام‌هاي آن‌ها باشد بايد در محضر به صورت رسمي ثبت شود و هزينه ثبت هواپيماها به ازاي هر فروند ۱.۵ ميليارد تومان است.


دبير انجمن‌ شرکت‌هاي هواپيمايي گفت: اين در حالي است که هواپيماهاي تخت مالکيت ايرلاين‌هاي داخلي در سازمان هواپيمايي کشوري ثبت مي‌شوند و نقل و انتقال آن‌ها نيز در سازمان انجام مي‍‌شود. بنابراين و با توجه به اين قانون بانک‌ها بهتر است به جاي تحميل اين هزينه‌هاي گزاف به ايرلاين‌ها از طريق سازمان هواپيمايي اقدام کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره