نماد آخرین خبر

افزایش ۴۵۰۰ میلیارد ریالی سرمایه صندوق کارآفرینی امید

منبع
ايرنا
بروزرسانی
افزایش ۴۵۰۰ میلیارد ریالی سرمایه صندوق کارآفرینی امید

ايرنا/ با برگزاري جلسه هيات امناي صندوق کارفريني اميد که با حضور نهاد رياست جمهوري ‌و وزير ورزش و جوانان برگزار شد، افزايش چهار هزار و ۵۰۰ ميليارد ريالي سرمايه اين صندوق به تصويب رسيد.

«محمود واعظي» سرپرست نهاد رياست جمهوري در اين مراسم با اشاره به بازديد از طرح‌هاي صندوق در استان‌هاي مختلف و رضايت مردم و مسوولان از عملکرد آن، افزود: صندوق کارآفريني اميد عملکرد بسيار رضايت‌بخشي در تامين مالي خرد کسب‌وکارها و به‌ويژه مشاغل روستايي داشته که موجب شده اين صندوق تبديل به يک نهاد موثر در تامين مالي طرح‌هاي روستايي و ايجاد روستاهاي بدون بيکار شود.

واعظي، در ادامه نوآوري در مدل‌هاي تامين مالي، رشد عملکرد صندوق و بالا بودن ميزان وصول مطالبات صندوق نسبت به انتظار وصول که حاکي از پرداخت هدفمند تسهيلات و ايجاد اشتغال پايدار اشت را از نقاط مثبت اين گزارش برشمرد.

رشد ۶۲‌درصدي تسهيلات پرداختي
در ادامه، «اصغر نوراله‌زاده»‌ مديرعامل صندوق با ارائه گزارشي از عملکرد صندوق طي سال‌هاي ۹۳ تا ۹۸ از رشد ۱۰۷ درصدي کل تسهيلات و رشد ۶۲ درصدي در تعداد تسهيلات پرداختي خبر داد.
وي با اشاره به پرداخت تسهيلات اشتغال روستايي از محل اعتبار تسهيلات اشتغال پايدار روستاييان و عشاير، اظهارداشت: پارسال ۱۱هزار و ۴۱۰ فقره تسهيلات اشتغال روستايي با اعتبار ۱۱ هزار و ۱۱۰ ميليارد ريالي پرداخت شد.
نوراله‌زاده خاطرنشان‌کرد: در مجموع در سال‌هاي ۹۳ تا ۹۸ پرداخت تسهيلات اشتغال روستايي نسبت به سنوات گذشته با رشد ۱۵۴‌ درصدي همراه بوده است.

مديرعامل صندوق کارآفريني اميد، همچنين به تشريح ۶ مدل بومي و اختصاصي تأمين مالي خرد کسب‌وکارها اعم از مدل هر روستا- يک محصول، مدل صندوق خرد محلي، مدل پشتيبان، مدل روستاي بدون بيکار، مدل مشارکتي و مدل برند پرداخت.
وي بيان‌داشت: يکي از شاخص‌هاي سنجش توان نهادهاي مالي در بازپرداخت تسهيلات، شاخص ميزان وصولي به انتظار وصول است که اين شاخص در سال ۹۸ بيش از ۱۰۰ درصد بوده و به معناي بالاتر بودن ميزان وصول مطالبات از انتظار وصول است.

نوراله‌زاده، همچنين با اشاره به اهم برنامه‌هاي امسال صندوق، از ايجاد صندوق‌هاي خطرپذير، راه‌اندازي باشگاه مشتريان و کانون‌هاي کارآفريني و ايجاد شتاب‌دهنده‌هاي کسب‌وکار خبر داد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar