نماد آخرین خبر

شروط ترخیص کالاهای گروه ۲۷ از گمرک

منبع
ايرنا
بروزرسانی
شروط ترخیص کالاهای گروه ۲۷ از گمرک

ايرنا/ معاون فني و امور گمرکي گمرک ايران، سه شرط انجام تشريفات گمرکي و ترخيص کالاهايي که از اولويت تخصيص ارز بانک مرکزي خارج شده و در گروه کالايي ۲۷ قرار گرفته‌اند را اعلام کرد.

به گزارش روز پنجشنبه گمرک، «مهرداد جمال ارونقي» افزود: با توجه به مراجعه صاحبان کالاهاي گروه ۲۷ به دفاتر ستادي گمرک و متعاقب مکاتبه‌ها و پيگيري‌هاي انجام شده از مراجع ذي‌ربط و ذي‌صلاح مربوطه از جمله وزارت صنعت و بانک مرکزي، با ترخيص کالاهاي موجود در گمرکات که از اولويت تخصيص ارز بانک مرکزي خارج شده اند با شرايطي موافقت شده است.

وي، شروط اصلي انجام تشريفات گمرکي و ترخيص کالاهاي اشاره شده را منوط به بررسي و تأييد اصالت بارنامه و قبض انبار مربوطه، مطابقت با مفاد يکي از بندهاي مرتبط با ماد ۱۱ آيين نام اجرايي قانون مقررات صادرات و واردات و تأييد منشأ ارز مربوطه توسط بانک مرکزي برشمرد.

معاون فني گمرک، از صاحبان کالا خواست در اين زمينه از مراجعه يا مکاتبه با گمرک ايران خودداري و در صورت حائز شرايط بودن کالاهاي موجود در گمرکات با هر سه شرط اعلامي، براي انجام تشريفات گمرکي به گمرکات اجرايي مربوطه مراجعه کنند.

وي ادامه‌داد: کالاهايي که سود بازرگاني آنها به موجب جدول تعرفه يا تصويب‌نامه‌هاي خاصي از طرف دولت در جهت افزايش تغيير مي‌کند، کالاهايي که ممنوع اعلام مي‌شود و همچنين کالاهايي که شرط ورود آنها در جهت محدوديت تغيير مي‌کند، در صورت انطباق با يکي از شرايط مندرج در ماد ۱۱ قانون مقررات صادرات و واردات و با رعايت مقررات قبل از ممنوعيت توسط دولت يا تغيير شرط ورود و يا افزايش سود بازرگاني قابل ترخيص خواهد بود.

ارونقي اضافه‌کرد: در مورد کالاهاي قرار گرفته در گروه ۲۷، علاوه بر شرط اخير رعايت ساير شروط اعلامي نيز الزامي است.

وي خاطرنشان‌کرد: چگونگي بررسي و احراز اين شروط به همه گمرکات کشور ابلاغ مي‌شود تا برابر دستورالعمل مربوطه نسبت به موارد اقدام کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره