نماد آخرین خبر

آمریکا بزرگترین تولیدکننده نفت جهان ماند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آمریکا بزرگترین تولیدکننده نفت جهان ماند

ايسنا/ با وجود کاهش ناخواسته توليد نفت شيل در اوايل امسال که هنوز به وضعيت عادي برنگشته است، آمريکا در ژوييه همچنان عنوان بزرگترين توليدکننده نفت جهان را حفظ کرد و بالاتر از عربستان سعودي و روسيه ايستاد.

آمارهاي منتشره از سوي سازمان JODI که اطلاعات اعلام شده از سوي ۱۱۴ کشور را گردآوري مي کند، نشان داد توليد نفت خام آمريکا در ژوييه به بيش از ۱۱ ميليون بشکه در روز رسيد. توليد ۱۱.۰۳۵ ميليون بشکه در روز در ژوييه، ۵.۷ درصد بالاتر از توليد ۱۰.۴۳۶ ميليون بشکه در روز در ژوئن بود. توليد ژوئن هم نسبت به آمار توليد ۱۰ ميليون بشکه در روز اوت که پايينترين توليد ماهانه آمريکا از اواخر سال ۲۰۱۷ بود، افزايش داشت.

صادرات نفت آمريکا در ژوييه نسبت به ژوئن رشد کرد و اين کشور ۲.۸۶۷ ميليون بشکه در روز نفت صادر کرد که بالاتر از ۲.۷۵۳ ميليون بشکه در روز صادرات ژوئن بود.

آمريکا در سال ۲۰۱۸ با عبور از عربستان سعودي و روسيه، بزرگترين توليدکننده نفت جهان شد و از آن زمان اين عنوان را حفظ کرده است. عربستان سعودي و روسيه که پيمان کاهش توليد اوپک پلاس را براي تقويت بازار نفت هدايت مي کنند، توليدشان را محدود نگه داشته اند.

دور جديد توافق کاهش توليد نفت اوپک پلاس در ماه مه و پس از يک جنگ قيمت کوتاه مدت ميان عربستان سعودي و روسيه روي داد. اين دو رقيب و شريک در حال حاضر توليدشان را تا پايان امسال در حدود ۹ ميليون بشکه در روز نگه خواهند داشت.

روسيه در ماه ژوئن نفت بيشتري توليد کرد و در رتبه دومين توليدکننده بزرگ نفت جهان بالاتر از عربستان سعودي و پس از آمريکا قرار گرفت. عربستان سعودي در ژوئن علاوه بر ۲.۵ ميليون بشکه در روز سهميه کاهش توليد اوپک پلاس، توليدش را به طور داوطلبانه يک ميليون بشکه در روز ديگر کاهش داده بود.

بر اساس گزارش اويل پرايس، آمار JODI نشان داد که روسيه جايگاه توليدکننده شماره دوي جهان را در ژوييه همچنان حفظ کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره