نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

برنامه‌های دولت برای بودجه سال ۱۴۰۰

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی
برنامه‌های دولت برای بودجه سال ۱۴۰۰

صدا و سيما/ رئيس سازمان برنامه و بودجه با بيان اينکه بخشي از منابع تحقق بودجه ۱۴۰۰ از ماليات‌ها خواهد بود، گفت: بخش ديگري از منابع، از واگذاري سهام‌هاي دولت از طريق بورس تامين خواهد شد.

محمدباقر نوبخت با اشاره به اينکه در سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و سياست‌هاي کلي اصل ۴۴ قانون اساسي، خروج دولت از بنگاه‌داري و مالکيت و تبديل دولت به سياست‌گذار و هدايتگر اقتصادي تصريح شده است، گفت: امسال بخشي از سهام دولت در شرکت‌هاي دولتي متناسب با نيازهاي بورس را عرضه کرديم و منابع قابل توجهي که از اين محل به دست دولت رسيد را در طرح‌هاي عمراني صرف مي‌کنيم.

معاون رئيس جمهور افزود: يکي از جهت گيري‌هاي بودجه سال آينده نيز، تداوم اين عرضه هاست و بنابراين در سال آينده هم سهام شرکت‌ها را واگذار خواهيم کرد تا مالکيت دولتي تقليل يابد و منابع آزاد شده را در تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي ديگر و طرح‌هاي عمراني هزينه خواهيم کرد.

وي اين اقدام را گامي در جهت سياست مقابله با رکود در بودجه سال ۱۴۰۰ کشور دانست و با اشاره به اينکه سياست‌هاي مالي سال آينده انبساطي خواهد بود، افزود: براي تحقق اين سياست و جهت گيري کلان بودجه سال آينده بايد منابع پايدار درآمدي پيش بيني شود.

نوبخت با اشاره به محدود بودن صادرات نفت در سبد بودجه سال آينده کل کشور، افزود: بخشي از منابع تحقق سياست‌هاي انبساطي مالي از ماليات‌ها خواهد بود و با توجه به اصلاح نظام مالياتي و قوانين مالياتي که با همکاري مجلس شوراي اسلامي انجام شده، بخشي از منابع مالي از محل ماليات‌ها تأمين خواهد شد.

وي افزود: بخش ديگري از اين اعتبارات مورد نياز، از واگذاري دارايي‌هاي سرمايه‌اي و بخصوص سهام‌هاي دولت از طريق بورس تأمين خواهد شد چراکه اگر سهام موجود در بازار سرمايه دست به دست شود خون جديدي به رگ‌هاي بورس تزريق مي‌شود و بنابراين سهام شرکت‌هاي دولتي را در وقت مناسب در جهت بازارگرداني به بورس عرضه خواهيم کرد و اين امکان در لايحه بودجه فراهم شده است که سهام مطلوب و پربازده دولت را که در بورس متقاضي زيادي براي آن وجود دارد عرضه کنيم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره