برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

تصمیمات مهم برای بازار خودرو؛ قیمت ها کاهش می یابد؟

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
تصمیمات مهم برای بازار خودرو؛ قیمت ها کاهش می یابد؟

خبرآنلاين/ در حالي که قيمت خودرو در بازار افزايشي قابل توجه را تجربه کرده است، تدابير تازه‌اي براي پيش فروش خودرو از سوي سياستگذار در نظر گرفته شده است.
به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين، بر اساس تصميمات اتخاذ شده شرط پلاک فعال خانوار براي حضور در قرعه کشي‌هاي اعلامي سايپا و ايران خودرو حذف شده است از اين رو برخي فعالان بازار مي‌گويند اين اقدام مي‌تواند بخشي از کساني که با هدف سرمايه‌گذاري قصد حضور در بازار خودرو را دارند، از اين بازار خارج کند و در نتيجه فاز تقاضا بر بازار دستخوش کاهش شود.

 بررسي‌ها نشان مي‌دهد بخش مهمي از خريداران خودرو در بازار را نه مصرف‌کنندگان واقعي بلکه کساني تشکيل مي‌دهند که با هدف پيشگيري از کاهش ارز پول خود و به اميد بالا رفتن بيشر قيمت خودرو، اقدام به خريد مي‌کنند از اين رو حذف محدوديت‌هايي نظير ممانعت از حضور کساني که در خانواده آنها پلاک فعال وجود دارد، مي‌تواند تا حدي به آرامش بازار و بالار رفتن شانس خريد از کارحانه منجر شود.

 قيمت خودرو در سال جاري افزايشي قابل توجه را تجربه کرده است. رشد بهاي دلار و همچنين عدم توازن عرضه و تقاضا سبب شده است که قيمت خودرو افزايشي محسوس و قابل توجه را تجربه کند به صورتي که بازار از خريداران واقعي خالي شود و به گفته فعالان بازار بيش از ۹۰ درصد خريداران را سرمايه گذاران تشکيل دهند.حال اما تغييراتي در وضعيت پيش فروش‌ها ايجاد شده است.


 جدا از حذف اين محدوديت، موضوع ديگري نيز براي خريداران در نظر گرفته شده است. سرپرست وزارت صمت مي گويد با هدف ايجاد شرايطي براي حضور مصرف کنندگان واقعي در بازار، پيش بيني شده است ۱۰ درصد از قيمت خودرو در حسابي واسطه‌اي در زمان شرکت رد پيش فروش واريز شود و سپس در صورتي که فرد برنده قرعه کشي باشد، مابقي پول پرداخت گردد.

 به گفته سرقيني اين کار با هدف ثبت‌نام کساني که واقعاً نياز به خريد خودرو دارند صورت مي‌گيرد و در واقع مي‌خواهيم از اين که برخي افراد، مي‌خواهند شانس خود را براي دريافت خودرو امتحان کنند جلوگيري کنيم.

چند خودرو در نيمه دوم سال پيش‌فروش مي‌شود؟

  مديرکل صنايع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز گفته است: طرح فروش ويژه خودروسازان هر ۲ هفته يک بار تا پايان امسال برگزار مي‌شود که در آن در مجموع حدود ۱۵۲ هزار خودرو واگذار شده و ۱۰‌درصد قيمت رسمي خودرو هنگام ثبت‌نام دريافت خواهد شد.

به گفته سهيل معمارباشي افزايش فروش فوق‌العاده يکي از برنامه‌ها براي کمک به تثبيت آرامش در بازار خودرو است که به همين منظور با دستور سرپرست وزارت صنعت و تصويب کميته خودرو مقرر شد عرضه خودروها در قالب فروش فوق‌العاده افزايش يابد.

اين تصميمات در حالي اتخاذ شده است که بسياري ازفعالان بازار زمان کنوني را زماني نامناسب براي خريد خودرو ازبازار مي دانند. رشد لجام گسيخته قيمت ها در بازار حتي از سوي فعالان بازار تاييد شده است از اين رو بسياري معتقدند بايد براي خريد خودرو منتظر مشخص شدن تاثير سياست هاي جديد اتخاذ شده بر بازار خودرو بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره