برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

بسته شدن پرونده تعاونی‌های مسکن مهر تا پایان دولت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بسته شدن پرونده تعاونی‌های مسکن مهر تا پایان دولت

ايسنا/ معاون وزير کار از بسته شدن پرونده تعاوني هاي مسکن مهر تا پايان دولت خبر داد و گفت: خط اعتباري ويژه‌اي براي تکميل واحدهاي تعاوني مسکني که بيش از ۶۰ درصد پيشرفت فيزيکي داشته باشند، اختصاص داده‌ايم.

محمد جعفر کبيري در اين باره اظهار کرد: در راستاي توسعه و تکميل واحدهاي تعاوني مسکن طي تفاهمي که با بانک توسعه تعاون داشتيم خط اعتباري ۵۰۰ ميليارد توماني اختصاص يافته تا تعاوني هاي مسکني که بالاي ۶۰ درصد پيشرفت فيزيکي دارند ولي با افزايش قيمتها روبه رو شدند و نتوانسته‌اند پروژه هاي خود را تکميل کنند از اين خط اعتباري بانک توسعه تعاون بهره مند شوند.

اعمال نظارت جدي بر تعاوني هاي مسکن جديد
وي ادامه داد: در مورد تعاوني هاي مسکن جديدي هم که شکل مي گيرند، از طريق سامانه جامع هوشمند بخش تعاون نظارت جدي اعمال مي شود به نحوي که اعضاي تعاوني مي‌توانند از طريق سامانه، گزارش عملکرد مديرعامل و هيات مديره را در کارتابل خود ببينند و در جريان برگزاري مجامع قرار گيرند.
به گفته معاون امور تعاون وزير کار، با راه اندازي سامانه جامع بخش تعاون زمينه سوء استفاده‌هايي که بعضا در گذشته وجود داشته و اقداماتي که بدون اطلاع اعضاي تعاوني صورت مي گرفته از بين رفته و گام بزرگي در جهت توسعه شفافيت و احياي اعتماد عمومي به تعاوني‌ها به ويژه تعاوني‌هاي مسکن برداشته شده است.

بسته شدن پرونده تعاوني هاي مسکن مهر تا پايان دولت
کبيري در ادامه درباره تکميل و تحويل واحدهاي مسکن مهر گفت: مجموع واحدهاي مسکن مهر تحويل شده ۸۴۰ هزار واحد بوده که از ۱۴ درصد واحد تحويل شده در دولت گذشته به ۹۱ درصد در اين دولت رسيده است لذا با توجه به آنکه ۹۱ درصد واحدهاي مسکن مهر در دولت تدبير و اميد تحويل شده تلاش ما اين است که ۹ درصد باقيمانده را تا پايان دولت تحويل دهيم و پرونده تعاوني هاي مسکن مهر بسته شود.
وي درباره ساخت مسکن کارگري در جوار شهرک‌هاي صنعتي و نگراني کارگران از عدم تامين آورده مورد نياز، اظهار کرد: اين طرح به منابع زيادي نياز دارد و ما از بانک مرکزي براي تامين آن درخواست کرديم که هنوز پاسخي به ما داده نشده است ولي براي اينکه کار متوقف نشود، در چهار نقطه و شهرک صنعتي کار را شروع کرده ايم.

آغاز ساخت مسکن کارگري از پاييز
به گفته معاون امور تعاون وزارت کار، درحال حاضر شناسايي زمين ها صورت گرفته و پس از اخذ مجوزهاي لازم از وزارت صمت، کار ساخت و ساز در پاييز آغاز خواهد شد و از محل منابع داخلي و با کمک کارفرمايان تسهيلات لازم اختصاص خواهد يافت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar