برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

افت ۲۰ درصدی قیمت خودرو در ۲۰ روز گذشته

منبع
ايرنا
بروزرسانی
افت ۲۰ درصدی قیمت خودرو در ۲۰ روز گذشته

ايرنا/ بررسي‌ها از بازار خودرو حاکي از کاهش ۲۰ تا ۳۰ درصدي خودروهاي داخلي، مونتاژي و وارداتي نسبت به ۲۰ روز گذشته است.

به دنبال تعطيلات دو هفته اي و اعمال محدوديت‌هاي کرونايي، بازار خودرو که روزهاي کم رمقي را پشت سر مي‌گذاشت اين روزها در رکود کامل فرو رفته است.
بررسي‌ها حاکي از تعطيلي اکثر نمايشگاه‌هاي خودروي پايتخت است و به گفته کارشناسان، خريد و فروش در اين ايام تقريباً به صفر رسيده زيرا در صورت خريد خودرو، افراد با تعطيلي مراکز تعويض پلاک و همچنين محدوديت در انتقال سند مواجه خواهند بود.
با اين حال بررسي قيمت‌ها در فضاي مجازي و آگهي‌هاي فروش در روز جاري، نسبت به ۲۰ روز گذشته افت ۲۰ تا ۳۵ درصدي را نشان مي‌دهد که اين کاهش در مورد خودروهاي خارجي شديدتر است.
امروز هر دستگاه پژو ۲۰۶ تيپ ۲ با افت محسوس نسبت به ۲۰ روز گذشته به حدود ۱۷۶ ميليون تومان، هر دستگاه سمند ال. ايکس ۱۶۹ ميليون تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ جي. ال. ايکس ۱۶۹ ميليون تومان، پژو ۲۰۶ تيپ ۵ به ۲۴۰ ميليون تومان، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار ۲۴۰ ميليون تومان و پژو پارس ال. ايکس ۱۹۳ ميليون تومان قيمت‌گذاري شده است.

کارشناسان معتقدند با اين شرايط فروشندگان به صف شده‌اند، اما خريداران همچنان اميدوار به افت بيشتر قيمت‌ها از خريد دست کشيده‌اند.

به گزارش ايرنا، در دسته مونتاژها نيز امروز هر دستگاه‌ هايما اس۷ بين ۶۶۰ تا ۶۶۵ ميليون تومان و هر دستگاه پژو ۲۰۰۸ حدود ۸۵۰ ميليون تومان قيمت خورده است.
همچنين در دسته خارجي‌ها بررسي قيمت‌ها در برندهاي کيا، هيوندايي و تويوتا در بسياري موارد افت تا ۳۵ درصدي قيمت‌ها را نشان مي‌دهد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره