برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

تلاش طلا برای جبران ریزش سنگین اخیر

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تلاش طلا برای جبران ریزش سنگین اخیر

ايسنا/قيمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهاني تحت تاثير آمار اشتغال نه چندان مطلوب آمريکا و نگرانيها نسبت به افزايش موارد جهاني ابتلا به ويروس کرونا افزايش يافت.

بهاي هر اونس طلا براي تحويل فوري ۰.۳ درصد افزايش يافت و به ۱۸۱۱ دلار و ۳۱ سنت رسيد.
در بازار معاملات آتي آمريکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزايش، به ۱۸۱۱ دلار و ۳۱ سنت رسيد. بهاي معاملات اين بازار روز چهارشنبه با ۰.۱ درصد افزايش، در ۱۸۰۵ دلار و ۵۰ سنت بسته شد.
آمار هفتگي متقاضيان دريافت بيمه بيکاري در آمريکا براي دومين هفته متوالي افزايش يافت که به معناي ضعيف شدن احياي بازار کار در بحبوحه افزايش موارد ابتلا به ويروس کرونا و محدوديتهاي کسب و کار است.

استفن اينس، استراتژيست ارشد جهاني در شرکت خدمات مالي اکسي کورپ در اين باره گفت: آمار اشتغال نشان دهنده فاصله موجود بين فضاي مثبت ناشي از ساخت واکسنهاي موفق و مسئله کوتاه مدت افزايش موارد ابتلا به بيماري است. گزارش اخير احتمال اتخاذ تدابير محرک مالي بيشتر در آمريکا را تقويت کرد. اخبار واکسن به جذابيت سرمايه گذاري در طلا لطمه زده و اين روند تا زماني که با وضعيت تورمي روبرو شويم، ادامع پيدا خواهد کرد.

آمريکا رکورد ۲.۳ ميليون مورد جديد ابتلا به ويروس کرونا را در دو هفته گذشته ثبت کرده است و در آلمان هم افزايش موارد ابتلا به تمديد قرنطينه منجر شده است.
بر اساس گزارش رويترز، جزييات گزارش نشست سياست پولي اخير بانک مرکزي آمريکا نشان داد سياستگذاران بانک مرکزي آمريکا درباره فراهم کردن حمايت از بازارها از طريق خريد اوراق قرضه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

تحليلگران گروه بانکي ANZ در يادداشتي نوشتند: با توجه به اين که توزيع گسترده واکسن ويروس کرونا بعيد است پيش از نيمه دوم سال ۲۰۲۱ انجام شود، بانکهاي مرکزي احتمالا به سياستهاي تسهيلي خود ادامه مي دهند. اين بانک پيش بيني قيمت ۱۲ ماهه اونس طلا را در ۲۱۰۰ دلار حفظ و اعلام کرد سياستهاي تسهيلي بانک مرکزي و دلار ضعيف به معناي حمايت از قيمت طلا خواهد بود.

در بازار ساير فلزات ارزشمند، هر اونس نقره براي تحويل فوري با ۰.۵ درصد افزايش، ۲۳ دلار و ۴۰ سنت معامله شد. هر اونس پلاتين براي تحويل فوري با ۰.۴ درصد افزايش، به ۹۶۶ دلار و ۸۶ سنت رسيد. هر اونس پالاديم براي تحويل فوري ۱.۲ درصد صعود کرد و به ۲۳۵۶ دلار و ۷۷ سنت رسيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره