برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

بزرگترین ریزش قیمت ماهانه طلا در چهار سال اخیر رقم خورد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بزرگترین ریزش قیمت ماهانه طلا در چهار سال اخیر رقم خورد

ايسنا/قيمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهاني کاهش يافت و تحت تاثير خوش بيني بازار به ساخت واکسنهاي موفق و بهبود اقتصادي سريعتر، در مسير ثبت بزرگترين کاهش قيمت ماهانه در چهار سال اخير قرار دارد.

بهاي هر اونس طلا براي تحويل فوري ۱.۲ درصد سقوط کرد و به ۱۷۶۶ دلار و ۲۶ سنت رسيد. بهاي معاملات اين بازار از ابتداي نوامبر تاکنون ۵.۹ درصد کاهش داشته که بزرگترين کاهش ماهانه از نوامبر سال ۲۰۱۶ تاکنون است.

در بازار معاملات آتي آمريکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۷۷۲ دلار و ۶۰ سنت رسيد.
به گفته مايکل مک کارتي، استراتژيست ارشد شرکت "سي ام سي مارکتس"، واکسن باعث خوش بيني به بهبود اقتصادي شده و جذابيت سرمايه گذاري در داراييهاي امن مانند طلا را تضعيف کرده است. شکسته شدن مرز ۱۸۰۰ دلار هم اين تصور را قوت بخشيده و باعث کاهش بيشتر قيمتها شده است.


خوش بيني به عرضه واکسن کوويد ۱۹ ارزش دلار را به پايينترين حد در بيش از دو سال اخير رسانده و بازارهاي سهام جهاني را در مسير رکورد رشد ماهانه قرار داده است.

عامل ديگري که ريسک پذيري بازار را تقويت کرد، آماري بود که نشان داد فعاليت کارخانه اي چين در نوامبر با سريعترين روند در بيش از سه سال اخير توسعه پيدا کرده است.
بر اساس گزارش رويترز، سرمايه گذاران اکنون منتظر اظهارات جروم پاول، رييس بانک مرکزي آمريکا هستند که هفته جاري به بيان توضيحاتي در کنگره آمريکا مي پردازد.
به گفته مک کارتي، اين ريسک که بانک مرکزي برنامه آمريکا خريد اوراق قرضه را کند يا حتي متوقف کند، دليل ديگري براي احتياط معامله گران نسبت به چشم انداز طلا است.

طلا پناهگاه امن دارايي در برابر تورم ناشي از تدابير محرک مالي محسوب مي شود. بانک سيتي انتظار دارد ريزش قيمت طلا در دسامبر ضعيف شود و اين فلز در مرز ۱۷۰۰ دلار از حمايت پيدا کند و سپس در مدت سه تا شش ماه بعدي حرکتش به سمت مرز ۲۰۰۰ دلار را تجديد کند.

در بازار ساير فلزات ارزشمند، هر اونس نقره براي تحويل فوري ۳.۲ درصد سقوط کرد و به ۲۱ دلار و ۹۶ سنت رسيد. هر اونس پلاتين براي تحويل فوري با ۰.۹ درصد کاهش، در ۹۵۴ دلار و ۶۴ سنت ايستاد. هر اونس پالاديم براي تحويل فوري با ۰.۴ درصد کاهش، ۲۴۱۶ دلار و ۲۲ سنت معامله شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره