برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

قیمت مرغ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای معین شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
قیمت مرغ در فروشگاه‌های زنجیره‌ای معین شد

ايسنا/معاون بازرسي و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران اعلام کرد که با سهميه داران و فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي که خارج از عرضه شبکه مرغ، به بهانه فروش قطعه‌بندي مرغ، آن را بالاتر از نرخ مصوب مي‌فروشند برخورد مي‌شود و در صورت تداوم روند قطعه بندي و فروش با نرخ جديد در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي، عرضه اين محصول در اين مراکز قطع مي‌شود.
 
سعيد محمدي‌پور اظهار کرد: طي روزهاي گذشته با يک هايپر مارکت که در پايتخت مرغ دولتي را به صورت قطعه بندي عرضه مي‌کرد، برخورد شد. اين تخلف بيشتر در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي که امکان عرضه بشقابي دارند رخ مي‌دهد و خارج از اين مراکز کمتر چنين تخلفي مشاهده مي‌شود. البته در صورتي که در واحدهاي صنفي نيز چنين رويکردي در پيش گرفته شود، تخلف است و در صورت مشاهده با آنان برخورد خواهد شد.

وي با تاکيد بر اينکه عرضه خارج از شبکه و بالاتر از نرخ غير مصوب يعني۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان، ممنوع است، تصريح کرد: قطعه بندي و عرضه به شيوه جديد مرغ نيز خارج از اين قاعده نيست. بنابراين با سهميه داران و فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي که خارج از عرضه شبکه مرغ، به بهانه فروش قطعه‌بندي مرغ، آن را بالاتر از نرخ مصوب مي‌فروشند، برخورد مي‌شود.       

محمدي پور همچنين با بيان اينکه ميزان مرغي که فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي دريافت کرده‌اند و به صورت قطعه بندي و بشقابي مي‌فروشند، از ميزان يک هزار تن مرغ توزيعي نيست، گفت: در صورت تداوم روند قطعه بندي و فروش با نرخ جديد در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي، بر اساس مصوبه ستاد تنظيم بازار، عرضه اين محصول در اين مراکز قطع مي‌شود. در صورتي که در واحدهاي صنفي نيز چنين رويکردي مشاهده شود، تخلف است و با آنان برخورد خواهد شد.
به گفته اين مقام مسئول طي يک هفته گذشته بيش از ۷۲۰ تن گوشت مرغ به ميادين ميوه و تره بار تهران تزريق شده است و به همين ترتيب ميزان ورودي اين کالا افزايش مي‌يابد.

در هفته‌هاي گذشته نرخ مرغ گرم در خرده فروشي‌هاي سطح شهر تهران به بيش از ۳۰ هزارتومان رسيد. اين در حاليست که اواخر مهر ماه کارگروه تنظيم بازار استان تهران نرخ هر کيلوگرم مرغ گرم را ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تصويب کرده بود. در نهايت مقرر شد براي تنظيم بازار اين محصول، مرغ منجمد به نرخ هر کيلو ۱۵ هزار تومان در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي، ميادين ميوه و تره بار و واحدهاي صنفي توزيع‌کننده مرغ و مرغ گرم به نرخ کيلويي ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان در ميدان اصلي و اقماري ميوه و تره باره شهرداري توزيع شود و سهم استان تهران روزانه تا سقف ٣٠٠ تن مرغ گرم تعيين شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره