نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

واریز سود سهام عدالت به مشکل خورد

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
واریز سود سهام عدالت به مشکل خورد

تجارت نيوز/ طي روزهاي اخير با وجود شرايط کرونايي سهامداران بسياري مجبور شده‌اند به دفاتر پر از جمعيت پيشخوان دولت مراجعه کنند تا در سامانه سجام ثبت‌نام کنند و احراز هويت شوند. برخي از سهامداران مي‌گويند که مبالغ بالايي براي انجام اين کار پرداخت کرده‌اند.

پيگيري‌ها نشان مي‌دهد که سهامداران سهام عدالت براي دريافت سود سهامشان مجبور به حضور در دفاتر پيشخوان شده‌اند تا بتوانند فرايند ثبت‌نام و احراز هويت را انجام دهند. اين موضوع باعث ازدحام و تشکيل صف در شرايط شيوع کرونا شده است.

محمد‌رضا پوررضايي، مشاور اجرايي سهام عدالت شرکت سپرده‌گذاري مرکزي در ابتداي دي ماه اعلام کرده بود که استفاده از مزاياي سهامداري همانند دريافت سود، حضور در مجمع و خدمات الکترونيک مشروط به ثبت‌نام در سجام و احراز هويت است.(ايسنا)

حالا مخاطبان ما از تجربه خود در اين زمينه گفته‌اند. برخي از آنها از نبود اعتماد به ثبت‌نام اينترنتي و سرعت کند آن گله‌مند هستند و برخي ديگر از هزينه بالاي اين ثبت‌نام مي‌گويند.

طبق گفته سهامداران شرايط ثبت‌نام در سامانه سجام در روستاها و شهرهاي کوچيک نامناسب است و مردم مجبور مي‌شوند ساعت‌ها در صف بمانند و هزينه‌هاي جانبي بپردازند.

سختي‌هاي سجامي شدن
«براي شرکت در مجمع سهام عدالت يک لينکي دادن که اصلا باز نميشه. سه روزه دارم ميرم کافي نت ولي هر چي تلاش ميکنيم اصلا نتيجه نميگيريم و اين درحالي است که کرونا بيداد ميکند .و دريافت سود سهام را منوط به شرکت در مجمع نموده اند»
«بعضي ها کلاهبرداري کردن. ملت حتي اعتماد ندارن آنلاين ثبت نام کنن واسه همين ميرن تو صف اينترنت هم که اينقدر ضعيفه که نگم براتون بهتره»
«از يه طرف دولت ميگه فاصله اجتماعي داشته باشيد از طرف ديگر ميگه بريد تو پست بانک ‌ها احراز هويت کنيد»
«اينترنت به قدري ضعيف هست که نميشه کاري انجام داد ملت حق دارن ميرن تو صف وايميستن.. از بدبختيشونه نه از شکم سيري و گر نه همه ميدونن سال ۱۴۰۰نزديکه ولي ملت سود سهام ۱۳۹۸رانگرفتن اينا همه از بي کفايتي مسئولين هست که هر کدام جيب خودشون را نگاه ميکنن نه شکم و جيب ملت را»
«براي افراد بزرگسال فقط با گوشي احراز هويت ميشه ولي براي زير ۱۸ سال حتما بايد بري دفتر پيشخوان»
«براي روستايي ها خيلي سخته آدماي هستند دو روزه ميرن تو صف وايميستن هنوز موفق به ثبت نام نشدن.۵۰تومان هزينه ثبت نام ۲۵ تومن ثبت نام و ۲۵ احراز هويت. بماند علافي و کرايه ماشين. چه اوضاعي شده تو شهراي کوچک و روستاها. بعد ميگن کرونا هست رعايت کنيد.»
«صد تومن بابت سجام و احراز هويت ميگيرن و هشتاد تومن واريز ميکنن فقط يه سودي ميکنن از جيب مردم»
«سجام يک مبلغ ميگيرن احراز هويت يک مبلغ جمع تو شهر ما ۱۰۰ هزار ميگيرن خدا به خير کنه»

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره