نماد آخرین خبر

جزئیات سرمایه‌گذاری هندی‌ها در چابهار

منبع
ايسنا
بروزرسانی
جزئیات سرمایه‌گذاری هندی‌ها در چابهار

ايسنا/معاون امور بندري و اقتصادي سازمان بنادر و دريانوردي از ورود تدريجي تجهيزات بندري در جريان سرمايه‌گذاري ۸۵ ميليون يورويي هندي‌ها در بندر چابهار خبر داد.

فرهاد منتصر کوهساري در اين باره اظهار کرد: بر اساس قرارداد منعقد شده هندي‌ها درصدد سرمايه‌گذاري ۸۵ ميليون يورويي در بندر چابهار و در حوزه تجهيزات بندري هستند و امروز دو دستگاه جرثقيل موبايل ساحلي ۱۴۰ تني که براي تخليه کانتينري، کالاهاي عمومي، فولاد، چوب و ... مورد استفاده قرار مي‌گيرد در اين بندر رونمايي شده و به بهره برداري رسيد.

وي با بيان اينکه بيست روز پيش اين دو دستگاه جرثقيل به بندر چابهار وارد شد، افزود: دستور خريد دو دستگاه جرثقيل  ١٠٠  تني موبايل ساحلي ديگر نيز توسط هندي‌ها صادر شده و تا يک ماه ديگر به چابهار وارد مي‌شود. همچنين دو دستگاه ديگر نيز تا ارديبهشت ماه سال آينده وارد خواهند شد.

معاون امور بندري و اقتصادي سازمان بنادر و دريانوردي ادامه داد: تجهيزات ديگري در حوزه بندري و تخليه و بارگيري در قرارداد مذکور با هندي‌ها مورد تاکيد قرار گرفته است که مي‌توان به چهاردستگاه گنتري کرين براي تخليه کانتينري، شش دستگاه جرثقيل موبايل محوطه اي براي تخليه بار در محوطه‌هاي بندري و ۱۴ دستگاه آر تي جي براي چيدمان کانتينر در بنادر اشاره کرد که بر اساس قرارداد وارد کشور شده و در اين بنر نصب و رونمايي خواهند شد.

منتصر کوهساري تاکيد کرد: در پي مذاکرات صورت گرفته امروز با طرف‌هاي هندي مقرر شد تا آن‌ها روي گنتري کرين و آر تي جي تمرکز کرده و اولويت‌شان تامين اين تجهيزات در وهله نخست باشد. البته ساخت برخي از اين دستگاه‌ها ۱۸ ماه طول مي‌کشد و هندي‌ها بسته به مدت زماني که در قرارداد به آن اشاره شده است، اقدام مي‌کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره