نماد آخرین خبر

هشدار جدید اتاق به صاحبان کارت‌های بازرگانی

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هشدار جدید اتاق به صاحبان کارت‌های بازرگانی

ايسنا/ اتاق بازرگاني تهران در اطلاعيه‌اي جديد از صاحبان کارت‌هاي بازرگاني خواست نسبت به تمديد اين کارت‌ها اقدام کنند.

در حدود يک سالي که از شيوع ويروس کرونا در ايران مي‌گذرد، اتاق بازرگاني تلاش کرده بخشي از خدمات خود را به شکل غير حضوري ارائه کند و در اين بين خدمات مربوط به کارت‌هاي بازرگاني نيز جزوي از آن بوده است.

در کنار خدمات غير حضوري، در دو ماه گذشته با توجه به طرح ستاد ملي مقابله با کرونا، بنا شد کارت‌هاي بازرگاني به شکل خودکار تمديد شوند اما حالا با پايان يافتن زمان اجراي اين مصوبه، به نظر مي‌رسد صاحبان اين کارت‌ها بايد بار ديگر براي تمديد آنها اقدام کنند.

اتاق بازرگاني تهران در اطلاعيه‌اي، اعلام کرده: با پايان يافتن زمان در نظر گرفته براي تمديد خودکار اعتبار کارت‌هاي بازرگاني با مصوبه ستاد ملي کرونا در ۳۰ دي ماه، لازم است فعالان اقتصادي که اعتبار کارت‌شان در ماه‌هاي آذر و دي منقضي و با مصوبه مذکور تمديد شده بود، براي جلوگيري از  بروز هرگونه مشکل در امور تجاري جاري خود نسبت به تمديد اعتبار کارت‌ خود اقدام کنند.

اين اتاق توضيح داده: بر اساس مصوبه ستاد ملي مقابله با کرونا و بنا به درخواست اتاق‌هاي بازرگاني تهران و ايران، در راستاي طرح فاصله‌گذاري اجتماعي، اجراي محدوديت‌ها و جلوگيري از مراجعه حضوري صاحبان کارت‌هاي بازرگاني در دوره بيماري کرونا، اعتبار کارت‌هاي بازرگاني که تاريخ انقضاي آن در بازه زماني دو ماهه آخر آبان تا آخر دي بود، به طور خودکار تا ۳۰ دي ماه تمديد شد.

در حال حاضر کارت‌هاي بازرگاني که اعتبار آن‌ در اين مدت به پايان رسيده و به‌واسطه مصوبه ستاد ملي مقابله با کرونا تا پايان دي تمديد شده بود، به طور قطعي پايان يافته و با توجه به انباشت اين کارت‌ها لازم است دارندگان کارت براي براي تمديد اعتبار و فعال شدن دوباره آن اقدام کنند.

همچنين با توجه به اينکه سازمان توسعه تجارت از ابتداي سال فرايند صدور کارت‌هاي بازرگاني را بر عهده گرفته، به نظر مي‌رسد فرايند تمديد نيز طولاني‌تر از قبل خواهد بود. اتاق بازرگاني اعلام کرده: متقاضيان تمديد کارت بازرگاني با مراجعه به «سامانه جامع تجارت» و تکميل مدارک خواسته شده، مي‌توانند نسبت به تمديد کارت بازرگاني خود اقدام کنند.

رضايي تصريح کرد که پس از ارجاع پرونده متقاضيان تمديد کارت بازرگاني از سوي سازمان توسعه تجارت ايران به اتاق بازرگاني تهران، اين اتاق در اسرع وقت نسبت به صدور و تمديد کارت بازرگاني متقاضيان اقدام خواهد کرد. در صورتي که اعضا به هر دليلي نيازي به تمديد کارت بازرگاني خود نمي‌بينند، براي استفاده از خدمات گسترده اتاق تهران و هم‌چنين حفظ سابقه عضويت براي انجام ساده‌تر امور تجارت خارجي در آينده مي‌توانند کارت عضويت بگيرند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره