نماد آخرین خبر

سقف سن بنا برای دریافت وام مسکن به ۲۵ سال افزایش یافت

منبع
تسنيم
بروزرسانی
سقف سن بنا برای دریافت وام مسکن به ۲۵ سال افزایش یافت

تسنيم/ مديرعامل بانک مسکن از افزايش سقف سن بنا براي دريافت وام مسکن خبر داد و گفت: اين افزايش شامل واحد‌هاي مسکوني واقع در بافت هاي فرسوده نمي شود.

محمود شايان يادآور شد:  اخيرا به دنبال يک مصوبه جديد، يک شرط از شروط تعيين شده براي متقاضيان خانه‌اولي به منظور استفاده از تسهيلات خريد مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن يکم تسهيل شده است.  

وي افزود: همزمان با فرا رسيدن دهه فجر و سالروز پيروزي انقلاب اسلامي در بانک مسکن مصوب شد، سقف سني آپارتمان‌هاي مسکوني مشمول استفاده از تسهيلات مسکن از محل صندوق‌پس‌انداز مسکن يکم افزايش يافته است. اين ميزان افزايش سقف سني مربوط به واحدهاي مسکوني که خانه‌اولي‌ها قصد دارند تا با استفاده از تسهيلات خريد مسکن از محل صندوق يکم اقدام به خريد آن‌ها کنند، معادل 5 سال است.  

شايان تصريح کرد: به اين ترتيب سقف سني واحدهاي مسکوني مشمول استفاده از تسهيلات مسکن از محل صندوق پس‌انداز مسکن يکم از 20 سال به 25 سال افزايش مي‌يابد.

مديرعامل بانک مسکن گفت: افتتاح صندوق پس انداز مسکن يکم در زمان حاضر امکانپذير نبوده و طرح مذکور صرفا مشمول متقاضياني است که در گذشته حايز شرايط استفاده از تسهيلات حساب صندوق پس انداز مسکن يکم بوده ولي تاکنون امکان استفاده از اين تسهيلات براي آنان فراهم نشده است.

به گفته وي، همچنين اين اقدام مربوط به خريد واحدهاي مسکوني در بافت‌هاي معمولي شهر است و شامل واحدهاي مسکوني واقع در بافت‌هاي فرسوده نمي‌شود. اين در حالي است که متقاضيان خريد واحدهاي مسکوني واقع در بافت‌هاي فرسوده در صورتي که در فرآيند خريد اين واحدها از تسهيلات مسکن از جمله تسهيلات يکم استفاده کنند از مشوق‌هاي ديگري همچنين نرخ سود کمتر در مقايسه با تسهيلات پرداخت شده براي خريد مسکن در بافت‌هاي فرسوده برخوردار هستند. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره