نماد آخرین خبر

قیمت نقره رکورد زد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
قیمت نقره رکورد زد

ايسنا/ قيمت نقره در آغاز معاملات هفته جاري افزايش يافت و در چند دقيقه اول گشايش معاملات به بالاي ۲۹ دلار در هر اونس صعود کرد.

اين افزايش قيمت فوق العاده پس از ناتواني سايتهاي خرده فروشي در برابر سيل تقاضا براي شمش و سکه نقره در تعطيلات پايان هفته روي داد. فروشندگان کالاهاي فلزات ارزشمند مانند اپمکس و والمارت در آمريکاي شمالي اعلام کردند به دليل مصرف کم سابقه، تا زمان گشايش بازارهاي آسيايي قادر به پاسخگويي به سفارشات نيستند.

قيمت اونس نقره در پي جهش خريد در روزهاي پنج شنبه و جمعه که تحت تاثير تشويق سرمايه گذاران خرد براي خريد در سايت شبکه اجتماعي رديت روي داد، هفته گذشته تقريبا شش درصد صعود کرد. عملکرد نقره در يک سال گذشته بهتر از حد مطلوب بوده و تحت تاثير انتظارات براي احياي اقتصاد جهاني از تبعات همه گيري ويروس کرونا، بيش از ۵۰ درصد صعود کرده است.

بهاي معاملات اونس نقره در بازار کامکس حداکثر ۸.۷ درصد صعود کرد و به ۲۹ دلار و ۲۵ سنت رسيد که بالاترين قيمت از سپتامبر بود و آخرين بار ۲۸ دلار و ۸۵ سنت معامله شد. اونس طلا حداکثر ۱.۱ درصد صعود کرد و به ۱۸۷۰ دلار رسيد.

نيکلاس فراپل، مديرکل جهاني شرکت "اي بي سي بوليون" در سيدني اظهار کرد: با توجه به اين که شمار زيادي از سرمايه گذاران خرد علاقمند به خريد هستند، قيمت نقره ممکن است صعود بيشتري پيدا کند.

صحبتها درباره نقره هفته گذشته در گروه وال استريت بتس در رديت شروع شد و افراد در اين گروه همديگر را به خريد در صندوق "آي شيرز سيلور تراست" که بزرگترين صندوق ETF نقره است تشويق کرده و مدعي شدند بانکها قيمتهاي نقره را به طور مصنوعي پايين نگه داشتند تا کمبود اين فلز ارزشمند را پنهان کنند.

با اين حال برخي از بزرگترين بانکهاي وال استريت در ماههاي اخير در پي روند صعودي فلزات خام، نظر مثبتي نسبت به دورنماي نقره داشتند. گلدمن ساکس در يادداشتي که ۲۷ ژانويه منتشر کرده بود، هدف قيمت ۳۰ دلار را براي هر اونس نقره پيش بيني کرده بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نقره در مقايسه با طلا نوسان قيمت شديدتري دارد و علاوه بر تقاضاي سرمايه گذاران، مصارف صنعتي از جمله در ساخت پنلهاي خورشيدي دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره