نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

وزیر اقتصاد: سودآوری بورس امسال سه برابر افزایش داشته است  

منبع
ايرنا
بروزرسانی
وزیر اقتصاد: سودآوری بورس امسال سه برابر افزایش داشته است  

ايرنا/ وزيرامور اقتصادي و دارايي گفت: سودآوري شرکت‌هاي بورسي در ۹ ماهه سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر افزايش داشته است.

فرهاد دژپسند در جمع خبرنگاران بعد از نشست بخش خصوصي و دولت، با اشاره به انتشار اخباري مبني بر بسته بزرگ عرضه اوليه در بورس به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س)، تصريح کرد: اين عرضه به صورت مشروط و وابسته به شرايط انجام مي شود و در صورت نامساعد بودن اوضاع عرضه نخواهد شد.

وي با بيان اينکه براي هزاران ميليارد تومان تامين مالي امسال از بازار پول و سرمايه برنامه ريزي شده بود، تاکيد کرد: در ۱۰ ماهه نخست امسال ۵۰ درصد اين مبلغ معادل ۵۰۰ هزار به سرانجام رسيد.

رييس شوراي گفت‌وگوي دولت و بخش خصوصي گفت: پيش بيني شده تا سال آينده ۱.۴۰۰ هزار ميليارد تومان از بازار پول و سرمايه و سرمايه گذاري خارجي تأمين مالي داشته باشيم.

وي با بيان اينکه سال آينده ايجاد شرکت‌هاي سهامي عام و صندوق‌هاي پروژه تأمين مالي از بورس را پيگيري خواهيم کرد، تصريح کرد: سال ۱۴۰۰ سرعت و عمق بيشتري به بازار سرمايه خواهيم داد تا تحقق رقم هاي پيش بيني شده محتمل‌تر شود.

وزير اقتصاد درباره کاهش اعتماد مردم به بازار سرمايه، خاطرنشان کرد: به دنبال فرهنگ سازي براي سرمايه گذاري غيرمستقيم مردم در بورس هستيم زيرا التهابات فعلي بيشتر به دليل سرمايه گذاري مستقيم مردم در بورس بوده است.

وي تاکيد کرد: آمادگي داريم عرضه اوليه‌هاي بسياري داشته باشيم اما منتظر هستيم تا حواشي رواني بازار سرمايه حذف شود و اين بازار به تعادل برسد.

وي افزود: تحليل‌هاي کارشناسان بازار سرمايه نشان مي دهد بازار سرمايه در حال عبور از اين شرايط است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره