برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ممنوعیت پروازهای انگلستان ادامه دارد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ممنوعیت پروازهای انگلستان ادامه دارد

ايسنا/معاون هوانوردي و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايي کشوري اعلام کرد که تابع تصميمات و ابلاغيه‌هاي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي هستيم و بر اين اساس فعلا تا ۲۰ اسفند ماه پروازهاي انگلستان ممنوع شده اما تصميمي تا کنون براي محدوديت پروازهاي کيش و قشم گرفته نشده است.

ابولقاسم جلالي در گفت‌وگو با ايسنا درباره آخرين وضعيت برخي از پروازهاي خارجي و داخلي اظهار کرد: ممنوعيت پروازهاي انگلستان بر اساس مصوبات و تصميمات اتخاذ شده از سوي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي فعلا تا ۲۰ اسفند ماه ادامه دارد و تا هر زماني که اين وزارت خانه بگويد اين ممنوعيت ادامه خواهد داشت. البته رصد و ارزيابي هاي مستمري از وضعيت شيوع ويروس کرونا در اين کشور انجام شده است.

وي افزود: بر اساس ارزيابي هاي صورت گرفته تا کنون بيش از ۱۶ ميليون دز واکسن در اين کشور تزريق شده است و اگر به همين ميزان در انگلستان واکسن زده شود، مسئله کرونا در آنجا تقريبا حل خواهد شد و در حال حاضر نيز وضعيت ابتلاء در انگلستان بهبود پيدا کرده است اما تا هر زماني که مسئولان بهداشتي کشور بخواهند ممنوعيت پروازهاي انگليس ادامه خواهد داشت.

تصميمي براي محدوديت پروازهاي کيش و قشم گرفته نشده است

معاون هوانوردي و امور بين‌الملل سازمان هواپيمايي کشوري همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه با توجه به هجوم مردم به مناطقي مانند کيش و قشم که نگراني هاي بسياري هم به وجود آورده است، آيا اين پروازها محدود نشده اند؟ گفت: تاکنون هيچ تصميمي براي محدود يا ممنوع شدن پروازهاي کيش و قشم اتخاذ نشده است و اگر ستاد مقابله با کرونا يا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي تصميمي در اين رابطه بگيرند مسلما آن را اجرايي خواهيم کرد.

جلالي درباره اينکه چرا تاکنون اين پروازها محدود نشده اند گفت: از آنجا که همه پروتکل‌هاي بهداشتي در پروازهاي داخلي رعايت مي‌شود و مسافران پذيرش شده از فيلترهاي متعددي مانند سامانه ماسک عبور مي کنند مشکلي در اين پروازها وجود ندارد و فعلا پروتکل‌هايي براي سفرهاي زميني به اين مقاصد تدوين شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره