برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
اقتصادی

رشد ۱۵۰ درصدی صدور کد بورسی در سال جاری

منبع
ايسنا
بروزرسانی
رشد ۱۵۰ درصدی صدور کد بورسی در سال جاری

ايسنا/مدير فناوري اطلاعات سازمان بورس گفت: در سامانه جامع اطلاعات مشتريان (سجام) تا پايان پارسال ۱۱ ميليون کد بورسي داشتيم اما امسال معادل ۲۷ ميليون کد بورسي صادر شد که رشد ۱۵۰ درصدي داشته است. اکنون ۳۷ ميليون نفر سجامي داريم که از اين ميزان ۳۰ ميليون نفر احراز هويت شده‌اند. 

حسن آبادي در نشست خبري ارائه عملکرد، برنامه‌ها و پروژه‌هاي وزارت اقتصاد و دستگاه‌هاي تابعه در حوزه فناوري اطلاعات، اظهار کرد: تمام دنيا صنايع مالي به تکنولوژي وابسته هستند همچون بازار سرمايه. در راستاي هوشمندسازي بورس از دو سال پيش فرآيند هوشمندسازي بورس معادل ۲۴ پروژه را تعريف کرديم که ۲۱ پروژه بهره برداري شده و مابقي نيز در ماه‌هاي آينده به بهره برداري مي‌رسد.

وي افزود: امسال اتفاقات زيادي در بازار سرمايه رخ داد که در سامانه جامع اطلاعات مشتريان (سجام) تا پايان پارسال ۱۱ ميليون کد بورسي داشتيم اما امسال معادل ۲۷ ميليون کد بورسي صادر شد که رشد ۱۵۰ درصدي داشته است. اکنون ۳۷ ميليون نفر سجامي داريم که از اين ميزان ۳۰ ميليون نفر احراز هويت شده‌اند. 

حسن آبادي ادامه داد: در حوزه سامانه‌هاي معاملاتي اخيرا اتفاق خوبي افتاد که اين سامانه، بسياري از بخش‌هاي آن بومي شده است. رونمايي از سامانه بومي معاملات در سالجاري سرعت بيشتري به آن داده است و ماژول‌هاي زيادي از آن به اتمام رسيده است. در حوزه سامانه پسا معاملاتي بومي هم اتفاقات خوبي رخ داد و در اوايل سال بعد رونمايي مي‌شود. لازم يه ذکر است که شيوه بهره برداري از اين دو سامانه جزئي خواهد بود. 


مدير فناوري اطلاعات سازمان بورس با بيان اينکه سامانه مجامع الکترونيکي در آذر ماه افتتاح شد، گفت: تاکنون بيش از ۵۰ شرکت استاني مجامع آن‌ها به صورت الکترونيکي انجام مي‌شود و در زمينه سامانه توزيع سود الکترونيک معادل ۱۱۴ شرکت به صورت الکترونيکي انجام شده است. مرکز تماس بازار سرمايه  نيز در خرداد ماه کليد خورد و بيش از هشت ميليون تومان تماس صورت گرفته است که بيش از ۸۰ درصد آن به صورت هوش مصنوعي انجام شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره