برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پرداخت سود سهام عدالت به تاخیر افتاد

منبع
تجارت نيوز
بروزرسانی
پرداخت سود سهام عدالت به تاخیر افتاد

تجارت نيوز/پس از اعلام ايرادات جديد شوراي نگهبان درباره بودجه سال ۱۴۰۰ ، هرچند اين ايرادات برطرف شده اما به نظر مي‌رسد تا پايان هفته جاري تصويب لايحه بودجه زمان ببرد. با اين اتفاق، بعيد به نظر مي‌رسد که سود سهام عدالت سال ۹۸ در اين هفته پرداخت شود و احتمالا تا پايان بهار سال بعد اين واريزي انجام خواهد شد.

 اخيرا محمدعلي دهقان دهنوي، رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار گفته بود: واريز سود سهام عدالت افرادي که مديريت مستقيم را انتخاب کرده‌اند، به حساب آنها واريز مي‌‌شود، سود سال ۹۸ سهام عدالت افرادي هم که روش غيرمستقيم را انتخاب کرده‌اند توسط شرکت سمات واريز مي‌شود.

اما درباره زمان پرداخت اين سود، مهدي سعادتي، رييس فراکسيون سهام عدالت مجلس گفت: قرار بود سود سهام عدالت تا پايان سال واريز شود که به علت درگيري مجلس با بودجه، مقرر کرديم تا سه ماه ابتدايي سال آينده سود به حساب سهامداران عدالت واريز کنند.

با اين حال، پس از آن، سعادتي به تجارت‌نيوز خبر داد: تمام تلاش ما بر اين است که حق سهامداران که واريز سود سهامشان است حتما انجام شود. اما منابع کافي نداريم که سود سهام همه‌ سهامداران را واريز کنيم، براي برخي از سهامداران قبل از پايان سال واريز مي‌شود و برخي ديگر بعد از عيد سودشان را دريافت مي‌کنند.

با اين سخنان به نظر مي‌رسد پرداخت سود سهام عدالت بعد از بسته شدن پرونده بودجه سال ۱۴۰۰ انجام خواهد شد. اخبار جديد از اين بودجه نشان مي‌دهد که اين موضوع حداقل تا پايان هفته محل بحث مجلس و دولت است و به همين دليل بعيد به نظر مي‌رسد سود سهام عدالت سال ۹۸ امسال پرداخت شود. با اين حال طبق سخنان قبلي سعادتي، به نظر مي‌رسد نهايتا تا پايان بهار سال بعد اين سود واريز شود.

اما درباره بودجه چه اتفاقي افتاده است؟

پس از اعلام ايرادات جديد شوراي نگهبان درباره بودجه سال ۱۴۰۰، ابتداي هفته جاري اعلام شد که کميسيون تلفيق در جلسه روز شنبه ۲۳ اسفند ماه ايرادات را بررسي و اصلاحات لازم را اعمال کرده و قرار است نمايندگان در جلسه علني يکشنبه مجلس اصلاحات لازم را براي رفع ايراد شوراي نگهبان اعمال کنند.

شب گذشته مجتبي رضاخواه، نماينده مجلس شوراي اسلامي و عضو کميسيون برنامه بودجه و محاسبات با اشاره به اينکه تمام ايرادات وارد شده توسط شوراي نگهبان برطرف شد در خصوص زمان تصويب نهايي آن به فارس گفت: تا پايان هفته لايحه بودجه به تصويب نهايي مي‌رسد.

بدين ترتيب پس از بسته شدن مباحث درباره بودجه سال ۱۴۰۰ سهامداران مي‌توانند منتظر دريافت سود سهام عدالت سالل ۹۸ باشند که احتمالا اين انتظار تا پايان بهار سال بعد طول خواهد کشيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره