نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
اقتصادی

توانیر: سخت ‌ترین سال صنعت برق را گذراندیم

منبع
تسنيم
بروزرسانی
توانیر: سخت ‌ترین سال صنعت برق را گذراندیم

تسنيم/ مديرعامل توانير، سال ۹۹ را سخت‌ترين سال صنعت برق دانست و گفت: براي توسعه شبکه در سال ۹۹ به‌عنوان سخت‌ترين سال صنعت برق، ۱۲ هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري صورت گرفته است.

محمدحسن متولي زاده، مديرعامل شرکت توانير در اختتاميه پويش# هرهفته_الف_ب_ايران با اشاره به اينکه در سال جاري نفس و زندگي تعداي از هموطنان با پايداري برق گره خورده و از سويي گرمترين تابستان در طي 50 سال گذشته را پشت سر گذاشتيم و در زمستان نيز با محدوديت شديد تامين سوخت نيروگاه‌ها مواجه بوديم، افزود: در همين سال تامين منابع مالي به دليل وابستگي گردش منابع به هدفمندي يارانه‌ها، صنعت برق را دچار چالش جدي کرده بود که يکي از سخت‌ترين سال‌هاي صنعت برق به شمار مي‌رفت.

وي با بيان اينکه اين سال سخت با پشتيباني وزارت نيرو و هماهنگي تيم همکاران در همه شرکت‌هاي استاني و پيمانکاران و مشاوران با افتخار سپري شد، خاطرنشان کرد: امسال همکاران ما با وجود همه اين مشکلات توانستند در قالب طرح‌هاي ساخت و سازي، 1580 کيلومتر خطوط انتقال و فوق توزيع، 11 هزار کيلومتر خطوط توزيع، 9 هزار و 500 مگاولت آمپر ترانسفورماتورهاي انتقال و فوق توزيع و 2700 مگاولت آمپر ترانسفورماتورهاي توزيع احداث کنند که 14 درصد بيشتر از سال 98 بود.

متولي زاده ادامه داد: امسال همچنين 322 مگاوات واحد توليد پراکنده توسط بخش خصوصي احداث و 288 روستا برق‌دار شد که در مجموع براي همه اين طرح‌ها 12 هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاري صورت گرفت.

مديرعامل توانير همچنين به طرح‌هاي سازوکاري نيز اشاره کرد و گفت: در بخش سازوکاري و ساير خدمات نيز افتخارات بزرگي کسب شد به طوري که با مشارکت خوب مردم و مشترکان توانستيم، براي دومين سال پياپي، رشد بار را در يک درصد کنترل کنيم در حالي که متوسط رشد آن در 40 سال گذشته بالاي 7 درصد بوده است.

متولي زاده اضافه کرد: همچنين در سال جاري با 190 هزار مشترک بزرگ تفاهم‌نامه همکاري منعقد شد که براي تابستان 420 ميليارد تومان و براي زمستان هم به دليل همکاري در مديريت سوخت زمستاني نيروگاه‌ها، 200 ميليارد تومان پاداش همکاري دريافت کردند.

وي در خصوص کاهش تلفات نيز اظهار داشت: تلفات شبکه برق براي اولين سال به زير 10 درصد رسيد و تک رقمي شد و در بخش احداث کابل‌هاي خودنگهدار نيز در کل کشور با شعار آشتي شبکه‌هاي برق با شاخ و برگ درختان و کاهش خاموشي مشترکان، احداث اين کابل‌ها توسعه بسياري پيدا کرد.

متولي زاده در خصوص طرح برق اميد نيز گفت: اين طرح با هدف تشويق مشترکان به کاهش مصرف و اصلاح الگوي مصرف تدوين و برنامه‌ريزي شد که تاکنون نيز با اجراي طرح برق اميد، تعداد مشترکان پرمصرف 6 درصد کاهش داشته است.

متولي زاده از برنامه ريزي‌هاي انجام شده براي کاهش دخالت دولت در خريد و فروش برق نيز سخن گفت و افزود: با اين هدف، بورس انرژي به‌منظور کاهش دخالت دولت در خريد و فروش برق و ايجاد يک بازار رقابتي مناسب توسعه پيدا کرد.

وي خاطرنشان کرد: امسال براي اولين بار در تاريخ صنعت برق، اوراق سلف در بخش انتقال و فوق توزيع عرضه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

مديرعامل توانير همچنين از صفر شدن مراجعه مردم به شرکت‌هاي توزيع خبر داد و گفت: با حذف قبوض کاغذي برق و الکترونيکي شدن ارائه خدمات به مردم، مراجعه به شرکت‌هاي توزيع صفر شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره